Mag je een nicotinepleister wel gebruiken wanneer je nuchter moet blijven voor een echo van de onderbuik of prikkelt dat ook te veel de darmen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Nuchter zijn betekent in principe dat je acht uur lang (voordat je naar het ziekenhuis gaat) niets meer mag eten en drinken.

Nicotineproducten hebben een negatief effect op anesthesie. Dus als het de bedoeling is dat je in slaap bent terwijl je wordt onderzocht kun je beter geen pleister gebruiken. Maar ben je er gewoon bewust bij, dan is er geen bezwaar. Nicotine onderdrukt ontstekingen in je darmen, dus dat brengt ze juist tot rust in plaats van dat het zou prikkelen.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is een echo, zonder narcose