ik heb hevige buikgriep en sinds gister ook plotseling een vervelende zeurende pijn in mijn onderrug, weet iemand wat dit is?

Sinds een aantal dagen hevige buikgriep en gister middag kreeg ik opeens plotseling een vervelende zeurende pijn in mijn onderrug. Beweging gaat moeilijk en bukken lukt vrijwel helemaal niet. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
15.7K

Het beste antwoord

Het kan zijn dat buikpijn uitstraalt naar de rug, maar het zou ook kunnen dat er iets anders aan de hand is en dat je dus geen buikgriep hebt. Ik weet niet of je ook koorts hebt, maar een blindedarmontsteking of bijvoorbeeld nierbekkenontsteking kunnen ook buikpijn, misselijkheid en overgeven veroorzaken en zouden dus - zeker in een beginstadium - verwart kunnen worden met een buikgriep. En zo zijn er meer inwendige problemen die dit beeld zouden kunnen veroorzaken. Een meer onschuldige mogelijkheid is menstruatiepijn, maar je vertelt te weinig om te kunnen vaststellen of daar sprake van zou kunnen zijn (zo weten we niet of je man of vrouw bent en wat je leeftijd is). Daarnaast zou je last kunnen hebben door het langdurig op bed liggen, maar hoewel je daar weinig over zegt, heb ik toch het idee dat de pijn daar te hevig voor is.

Ik zou je aanraden om contact op te nemen met de huisartsenpost en daar je verhaal voor te leggen. De assistente kan dan beoordelen of het nodig is dat je door een arts gezien wordt, of dat je nog even af kunt wachten.

Toegevoegd na 1 uur:
*verwarD worden (dat krijg je als je te snel wilt tikken)

Maar het advies staat nog steeds, uiteraard. Zéker bij koorts of verhoging: buikgriep geeft meestal geen koorts of alleen wat verhoging, dus de kans dat er dan toch iets anders (mee)speelt, wordt daarmee groter.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! ik heb toch maar gebeld. De rugpijn is verder niks ernstig maar de buikpijn moet in de gaten worden gehouden omdat het misschien toch de blindedarm is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goed dat je gebeld hebt. Heb je een afspraak (op de post of voor een visite, ik weet niet hoe ziek je bent natuurlijk) of heb je instructies gekregen over op welke dingen je moet letten en wanneer je weer moet bellen? Bij een blindedarmontsteking kan de pijn ook uitstralen naar de rug inderdaad. Heb je koorts of verhoging?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik ben na de post zelf gegaan! ja zodra ik weer heel erg krampen en steken krijg moet ik direct bellen. Het is nu gelukkig al een stuk minder dus denk dat het dus wel mee valt. op dit moment heb ik nog een kleine verhoging maar ook dat gaat steeds beter.