Hoe kan ik warme handen behouden tijdens mijn werk?

Ik werk in de zorg, en door het regelmatig handenwassen en het regelmatig desinfecteren met handenalcohol, heb ik altijd koude handen. Dit wordt door patiënten als zeer vervelend ervaren. Ik kan geen warmere kleding aandoen, dat mag niet ivm kledingvoorschriften. Ik heb een actief beroep, maar vanwege de hygiëneregels, heb ik (en al mijn collega's) toch koude handen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
heeft de kraan geen warm water dan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Veel bewegen met de vingers en handen, dat bevordert de doorbloeding, waardoor je warmere handen krijgt.

Antwoorden (1)

Er bestaan handenwarmes. Er zijn gelpakjes (die je kan breken), maar ook met een kooltje erin.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
klopt +