kan je aan monster engery dood gaan?

Ik drink bijna elke dag wel een blik monster engery kan ik eraan dood gaan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.6K
Ritsuka
7 jaar geleden
1 blik per dag niet. Ligt er ook aan wat je verder op een dag eet, drinkt, en doet, en hoe je slaapt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou slaap is best slecht ik heb geen vast slaap tijd en het is vaak later dan 12 uur s'nachs ik eet best slecht vaak gewoon snel effe cupesoep ik doe veel aan tekenen das alles
Ritsuka
7 jaar geleden
Je slaapt te weinig.
Je eet slecht.
Je beweegt te weinig. Ik zou daar eens aan proberen te werken. Dan ga je je een stuk beter en energieker voelen, en dan heb je geen energy drink meer nodig.

Antwoorden (1)

Op http://www.nu.nl/gezondheid/3673793/medici-maken-zich-zorgen-energiedrankjes.html, een bericht van 13 januari 2014, staat over energiedrankjes zoals Monster Energy:

"Medisch specialisten, tandartsen en voedingsdeskundigen vinden het zorgelijk dat steeds meer jongeren verslaafd zijn aan energiedrankjes.

Ze trekken daarvoor maandag aan de bel in De Telegraaf. De drankjes kunnen zelfs leiden tot hartritmestoornissen, waarschuwen ze.

"Het spul kan een overbelasting voor je hart geven. Als je er gevoelig voor bent, kan er een fatale hartritmestoornis ontstaan", zegt een cardioloog in de krant.

"Kinderen reageren er ook heftiger op, die gaan stuiteren van de combinatie van cafeïne, taurine en suiker." Ze krijgt regelmatig kinderen en jongeren over de vloer die letterlijk moeten afkicken van het spul.

Een voedingsdeskundige stelt dat het 'een groot chemisch, synthetisch mengsel' is met nul voedingswaarde.".

In de Verenigde Staten zou een meisje van 14 zijn overleden na het drinken van twee blikjes Monster Energy. Zij werd getroffen door een hartaanval waarvan haar familie claimt dat dat deze werd veroorzaakt door cafeïne vergiftiging. De tiener die een aandoening had aan haar bloedvaten, waardoor deze verzwakt waren, overleed twee dagen voor Kerstmis 2011, nadat de drank het vermogen van haar hart om bloed te pompen had beïnvloed. Zo is te lezen op http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/09/14-jarig-meisje-overleden-na-2-blikjes-monster-energy-drank/.

De Amerikaanse gezondheidsautoriteit heeft echter (nog) geen relatie gevonden tussen de drank en gezondheidsproblemen. "A Freedom of Information Request revealed that from 2004 to 2012 the Food and Drug Administration had received reports of five deaths occurring after drinking Monster Energy. The reports did not prove a causal link between the drink and any health problems." is te lezen op https://en.wikipedia.org/wiki/Monster_Energy#Controversies_and_warnings en http://www.nytimes.com/2012/10/23/business/fda-receives-death-reports-citing-monster-energy-a-high-caffeine-drink.html.

Je kan ze dus (blijven) drinken tenzij je er gevoelig voor bent, maar gebruik er, zoals geldt voor vrijwel alle voedingsmiddelen, niet te veel van.

Toegevoegd na 39 minuten:
Het antwoord op je vraag is dus "Nee", maar geheel ongevaarlijk zijn energiedranken zoals Monster Energy niet.
Antoni