wat is dit voor plek op mijn huid?

Ik heb eerder een soortgelijke plek elders op mijn huid gehad, het geeft een jeukend/branderig gevoel, dokters zeggen allemaal iets anders, iemand die mij misschien iets kan vertellen? Ik heb op de foto ook de verzadiging van kleuren omhoog gebracht omdat ik het er anders niet duidelijker op kreeg, het is een rode "stip" omlijnd met een rode cirkel.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uiteraard is maar 1 van de 2 foto's aangepast, de andere is de originele foto
Amadea
8 jaar geleden
Het is een allergische reactie. Kwam je misschien met je pols tegen een plant aan?
Antoni
8 jaar geleden
Lijkt op een tekenbeet. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Tekenbeet en https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Erythema_migrans_-_erythematous_rash_in_Lyme_disease_-_PHIL_9875.jpg.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ziet er inderdaad uit als een tekenbeet. Wellicht verstandig om bloedonderzoek te laten doen of je lyme op hebt gelopen / naar huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea, ik kom geregeld in de natuur, het zou best kunnen.
@Antoni en @Bordeknor, ik ben daar meerdere keren op getest; "dubieus" is telkens de uitkomst.
Uiteindelijk van een reumatoloog 11 dagen Doxycycline meegekregen, helaas zegt de huisarts dat het vast iets anders is en dat ik het moet loslaten. Helaas door 2 orthopeden, huisartsen (eigen huisarts en 2 waarnemers), 2 fysiotherapeuten, rontgenfoto's, MRI scans, bloedafname, een revalidatiearts en een reumatoloog geen andere diagnose of duidelijk uitsluitsel gegeven worden voor lyme.
Daarom stel ik de vraag hier opnieuw, om te kijken of er mogelijk nieuwe "zoek suggesties" zijn, omdat ik nu al haast 3 maanden stil zit (vrijwel letterlijk)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je al zolang stil zit, dan denk ik alleen maar meer aan lyme. Het is helaas niet altijd te vinden met bloedonderzoek. Wellicht vragen of je doorgestuurd mag worden naar een universitair ziekenhuis. Het kan ook post-lyme klachten zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Bordeknor, Bedankt voor je berichtje, ik zal de zoektocht weer eens vanaf het begin starten :-) misschien dat de reumatoloog mij kan doorsturen :-)
Steenuiltje
7 jaar geleden
Waarom zit je stil?? Kan je werkelijk niets meer, ben je erg vermoeid, heb je pijnen? Dit is natuurlijk niet normaal voor een gezond persoon. Ik denk mogelijk ook aan Lyme. De ziekte van Lyme laat zich niet gemakkelijk testen. Als een uitslag "dubieus" is geeft het in ieder geval niet 100% zeker aan dat je het níet hebt!! Bloedonderzoek kan mogelijk niets uitwijzen en dat betekent dan NIET dat je géén Lyme hebt opgelopen. Er zijn speciale testen die niet in Nederland worden uitgevoerd, maar wel in o.a. Duitsland. Naar ik begrepen heb zijn deze betrouwbaarder. (Ik weet hier te weinig van). Ik adviseer je om informatie in te winnen via een online Lyme forum. Er is ook een Lyme forum via Facebook. Daar worstelen mensen dagelijks met hun ziekte, hun klachten, het niet erkend worden van hun klachten etc. Zij kunnen je tips geven! Ik zie dat je al bij veel artsen bent geweest. Er is een internist, dokter den Hollander, in het Maasstadziekenhuis in Rotterdam die veel Lyme patiënten behandeld. Ik begrijp dat mensen erg tevreden over hem zijn. Dit heb ik van Lyme patiënten die ik persoonlijk heb gesproken. Hier staan ook wat recensies over deze arts: https://www.zorgkaartnederland.nl/zorgverlener/internist-internist-hollander-j-g-den-rotterdam-21644/waardering
Veel succes en ga vooral DOOR met je zoektocht. Deze kringen hebben een oorzaak en probeer dit te achterhalen!!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel <3 ik geef ook zeker niet op :-) dit geeft toch wat motivatie om dit extra aan de dokters te benadrukken! Dankjewel :)

Antwoorden (1)

Ik heb zoiets vorig jaar ook gehad. Mee naar de huisarts geweest en die heeft met n loopje naar het midden gekeken. Hij kon zien dat het zeker geen tekenbeet was, doordat er een rond puntje te zien was en niet een beet.
Hij vermoedde een steek van een insect of van een steken van n plant, maar waarschijnlijk dat eerste.
Het heeft een poos geduurd en is heel lang vaag zichtbaar gebleven, maar t is vanzelf weer weggegaan.
Dus als je met n loopje n rond puntje ziet, zal het geen tekenbeet zijn, maar n reactie op een steek.

Toegevoegd na 17 minuten:
Mijn autocorrectie heeft van loepje loopje gemaakt. Met een loepje naar het midden kijken dus....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als ik zo naar de foto's kijk denk ik eigenlijk gelijk aan de ziekte van Lyme. U geeft aan dit al eens eerder gehad te hebben. Een zogeheten EM (Erythema Migrans) rode kring. Niet alle tekenbeten brengen (gelijk) klachten met zich mee. Heeft u last van griepverschijnselen, uitvallen in spieren, er vermoeid, hoofdpijn, duizelig enzovoort.? Dan raad ik u aan om naar een complementaire arts te gaan. Die bekend is met Lyme. Deze weten er veel meer van en kunnen u echt helpen. De reguliere geneeskunde kunnen u niet helpen met Lyme hoogstens Antibiotica maar dat kan alleen in het eerste stadium. Ik heb zelf de ziekte van Lyme en de artsen hebben mij echt geholpen, het gaat
al een stuk beter. Ik wens u veel succes en hoop dat de diagnose snel gesteld word! Met vriendelijke groet,
Amber