Wat is moeheid, en hoe ontstaat het?

Ik slaap gemiddeld 6 tot 7 uur per nacht. En normaal is dit geen probleem. De laatste tijd heb ik alleen vaak nachten tussendoor gehad waarin ik korter heb geslapen. Ik merk daarna dat ik overdag mezelf moe voel, ga ik echter vroeger naar bed lukt het op geen enkele manier om in slaap te vallen. Uitslapen werkt ook niet, ik word elke ochtend zelfde tijd wakker.

Hoe komt het dat ik moet ben in de middag, en sochtends en savonds niet. (ik heb zelf alleen maar gehoord van ochtendmens en avondmens, ik ben zelf volgens mij een combinatie van beide)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Moeheid.

Moeheid kan een graad van verzuring van spieren zijn of wellicht een andere oorzaak hebben zoals: bloedarmoede of andere onuitsprekelijke ziekte, dus gewoon lichamelijk en ook andere oorzaken, waaronder: drank, drugs en werkdruk...
Verder kan er ook een negatief label op moe-zijn ontstaan zijn ooit. Toen je klein was, speelde je en genoot van dat wat is, was je moe dan genoot je van moe-zijn... Mag dat er zijn nu, gewoon omdat het allemaal even niet meer stroomt zoals eerst?
Het kan ook zijn dat je minder goed slaapt, dat er moeheid is. Vind je eigen tijden uit waarop je naar bed gaat en opstaat en wat voor jou de beste lengte is van de slaap.

Met een siesta is ook niets mis hoor...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien je eetpatroon. Een goed stevig ontbijt zorgt er voor dat je makkelijker de dag door komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gebruik je medicijnen waar je moe van wordt?
Indien je geen verandering in je leef /werk situatie aangebracht hebt, is het misschien een tijdelijke dip.Bij langdurige problemen misschien even een arts raadplegen.Een bloedtest kan soms uitkomst geven.
Succes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien ligt het aan je suikerspiegel, of
het kan zijn dat je biologische klok nog niet helemaal
in orde is na dat uurverschil?

Of kijk eens naar wat je eet, misschien kunnen er
meer noten en verse groenten en fruit bij, voor wat ijzer aanvulling ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
HET enige en echte antwoord vindt je bij de zanger (oeps -naam vergeten)en ik denk dat er veel waarheid in schuilt : "Waarom zijn de mensen zo moe?Misschien door hun wikken en wegen of misschien door hun vele vragen...,daarom zijn de mensen zo moe"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veelvuldig moe zijn is toch wel een signaal dat er ergens iets niet goed gaat, vooral als er een zekere regelmaat in zit. Vroeger naar bed gaan helpt niet omdat je dat niet gewend ben die tijd naar bed te gaan, dat zelfde geldt voor uitslapen. Mischien is 6 tot7 uur nachtrust te kort voor jou, ondanks dat je dat gewend ben. Je wordt immers ouder, omstandigheden kunnen veranderen, andere gewoonte enz. Indien je voor langere tijd te kort slaapt onstaat er een chronisch te kort zonder dat je dat zo ervaart. Het uur tijdsverschil door de ingang van de zomertijd heb je nu toch ook geen last meer van? Dus een uur eerder naar bed moet dus ook lukken . Niet in een paar dagen, dat duurt even. Je hele verhaal wijst op een chronisch slaap te kort, onderschat dit probleem niet. Het kan op den duur nare gevolgen hebben.