Hoe kun je een compleet afgebroken kies trekken?

Ik heb een kies die rondom afgebroken/afgebrokkeld is. Alleen de "basis" zit er nog, boven het tandvlees dus niets meer. Naar alle waarschijnlijkheid wordt deze kies getrokken, maar er is niets meer om "vat" op te krijgen. Hoe kunnen ze een dergelijke kies dan trekken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
44.5K

Het beste antwoord

Ik heb dat ook gehad,en na een verdoving hoorde ik de tandarts tegen de assistent zeggen ,pak even de worteltang.
Een fluitje van een cent,hij was er zo uit.
Je merkt er niks van.
Meestal zijn zulke kiezen al afgestorven en hebben ze weinig houvast in het tandvlees.
Maak je echt geen zorgen,voor jou lijkt het misschien heel erg.
Maar voor de tandarts is het een simpele klus ,zijn dagelijks werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Waarschijnlijk wordt ie eruit gesneden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DE tandarts heeft het juiste gereedschap waarmee hij /zij toch grip krijgt en na een goede verdoving merk je er niks van. (ik spreek uit ervaring)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze maken een heel kleine inkeping in je tandvlees en daarmee zorgen ze dat ze weer ergens houvast aan kunnen hebben. Dit gebeurt trouwens vaak bij de kaakchirurg en onder verdoving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zal inderdaad wel kaakchirurg worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar zijn er speciale tangetjes voor .
ik had ook zon kies, er zat nog een heeeel klein stukje boven. maar hij had hem er zo uit. en anders snijdt hij er eerst even een beetje in zodat hij er wel bij kan.
alles word goed verdoofd je merkt er niks van
13 jaar geleden
Je zult eerst worden verdoofd. Vervolgens zal er een snee aan beide kant van de kies gemaakt worden om de tang om de kies te krijgen.

Denk ik dan :s. Succes!