pijnlijke witte wang na vulling van verstandskies, wat is dat?

Ik heb twee dagen geleden mijn verstandskies laten vullen. Ze had Me tijdens de behandeling al behoorlijk pijn gedaan (niet de kies zelf maar alles erom heen) en toen toch laten verdoven. Na dat de verdoving uitgewerkt was kreeg ik heel erg veel pijn bij m'n wang. Dat is niet meer weggaan en is de binnen kant van m'n wang wit. Ik kan ook niet kauwen want dat doet veel pijn. Wat is er aan de hand en hoor lang duurt het voor het weg is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is je wangslijmvlies op die plek beschadigd. Dat is misschien wat slordig van de tandarts - maar het is niet ernstig.

Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat er iets langere tijd tegen je wangslijmvlies heeft geduwd of zelfs geschuurd. Dat kan het klemmetje zijn dat in sommige gevallen om je kies wordt gedrukt om de vulling goed te kunnen zetten. Het kan ook een tangetje zijn, of zelfs de boor. Ook is het mogelijk dat de achterkant van de boorkop, die wat heet zou kunnen worden, je wangslijmvlies heeft beschadigd.

Hoe dan ook, je hebt nu een soort van blaar aan de binnenkant van je wang. Heel vervelend - maar met ongeveer een week zou zoiets al behoorlijk moeten zijn genezen.

Cryofiel