Nee, daar verdien je niks mee ik ben al 35 jaar donor en kwam niet verder dan koffie, koek en/of soep.
Maar voor geld doe je het ook niet, het is voor je medemens.
In landen en ik geloof dat het Amerika is krijg je iets van 80 dollar per donatie en de gevolgen zijn dat heel veel zwervers en junks bloed zijn gaan geven.
De gevolgen zijn heel veel meerwerk door besmet bloed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bloed voor koffie en soep! mijn plus heb je:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms een speldje, maar die pak ik niet aan vind ik echt weggegooid geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er in elk geval alvast een leke koffiemok aan overgehouden ;-). Kijk,dat soort kadootjes hou ik van. Klein en praktisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier wel koffie maar geen mok.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, die mok was pas na vijf keer he ? De tien heb ik net niet gehaald, omdat ik O- ben en dus alleen maar volbloed mag geven, en omdat ik vrouw ven maar 3 keer per jaar, en als daar af en toe een keer tussenuit valt duurt dat dus een eeuwigheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben jaren plasma donor geweest en dat mag heel vaak. Nu sta ik op 49x want door vaak ziek te zijn en de zwangerschappen is er nog wel eens een tijd van niet geven.
Zit nu weer aan de medicijnen en ik vraag me af of die 50ste keer er nog komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi dat je dat doet 10+

Andere antwoorden (14)

Je kunt bloeddonor worden, en volgens mij krijg je daar een onkosten vergoeding voor. Maar om dat nu als geld verdienen te zien, lijkt me wat ver gaan.

Toegevoegd na 8 minuten:
Sommige werkgevers zijn bereid om je er verlof voor te geven, maar ik weet niet of dat op basis van goodwill is of dat het in de CAO staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, geen onkostenvergoeding.
Een speldje, als je het vaak genoeg doet.
En af en toe een pen, ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@momopoyolo: daar heb jij ongelijk in.
Onlangs is het bloedafgiftepunt uit ons dorp verhuist, we moeten nu zo'n 20 km reizen voor het doneren. Hier kunnen we een onkostenvergoeding voor krijgen, maar goed, onderweg naar mijn werk kom ik daar toch langs.
jc54
14 jaar geleden
De enige vergoeding die wij krijgen is voor de parkeergarage.
Nee, als je gewoon bloed kunt geven op een locatie in jouw woonplaats, dan levert het je alleen een kopje koffie en een koekje op (en uiteraard het goede gevoel dat je iets voor je medemens doet).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hier is geen echte compensatie voor. Wel kun je je inschrijven voor proeftesten, daar staat vaak dan wel weer een leuk zakcentje tegenover (den aan 500€ - 2000€)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gelukkig in nederland niet, in de US schijnt het wel te kunnen. als je bloed geeft moet je dat doen omdat je het wil niet omwille van een financiele vegoeding. straks gaan we onze organen nog verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, geen geld te verdienen in Nederland.

Wat je krijgt is:
- Dat jouw bloed iedere keer onderzocht wordt. Het laboratorium bepaalt de AB0-bloedgroep en de rhesus D-factor en onderzoekt het bloed op bloedoverdraagbare ziekten en hoge bloeddruk etc.
- Een speldje, als je vaak genoeg bloed gegeven hebt.
- En kop koffie met een koekje.
- Af en toe een nieuwe balpen o.i.d.
- Als je plasmodonor bent krijg je ook broodjes en cake.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is plasmodonor?
jc54
14 jaar geleden
plasmadonor, het bloed wordt gescheiden tijdens het aftappen. Het plasma wordt bewaard, het overige vocht gaat weer terug in je lichaam. Dit is kort samengevat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, je kan het vaker doe en bovendien:
dan moet je langer liggen en dan word je als een soort vip - extra belangrijk - behandeld.
Net even nageteld. Ik heb inmiddels 74 keer een halve liter bloed gedoneerd, en hiervoor nog nooit een cent gekrgen. Dat is ook niet mijn bedoeling, het is beter te geven dan te ontvangen, ik wordt 4 á 5 keer per jaar gecontroleerd en dat is voor mij voldoende. Het is wel zo, dat je na 5 keer een bronzen speldje krijgt, na 10 keer een zilveren speldje en na 20 keer een gouden speldje.
Daarna ga je voor de plaquettes in brons, zilver en goud.
De gouden plaquette is voor 120 keer bloed geven.
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef niks om die speldjes en bedank er dan ook voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef er ook niks om, maar ik heb het meegenomen voor de kinderen.
Nee je geef om te helpen
Niet om te ontvangen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bloed geven doe je uit mede menselijkheid.
Maar misschien als je in een advertentie je bloed aanbiedt?
De hoogste opbrengst krijg je als je c.a. 6 liter tegelijk geeft. Ik zou daar ook de hoofdprijs voor vragen want een vervolg is er niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals je ziet, daar verdien je niets mee..

Waar je wel mee kan verdienen zijn:

* wetenschappelijke experimenten

* sperma of eicel-donatie

* actieve deelname aan enquetes of onderzoeken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee... en als bloeddonor krijg je tegenwoordig niet eens je reiskosten meer vergoed...(in Nederland)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De voorzitter van de raad van bestuur van de bloedbank verdient een kwart miljoen per jaar, dus ja.
Aan het handelen in andermans bloed kun je geld verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In sommige landen wel, maar niet in Nederland.

Dat is een principiële keuze, bloed van vrijwillige donors is veiliger ....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je krijgt er in Nederland geen geld voor. In Amerika wel b.v. maar daar is dan ook heel veel besmet bloed in omloop omdat zwervers, junks en HIV patienten gaan doneren om te kunnen leven. Het is dus maar goed dat je in Nederland niet betaald wordt. Is trouwens ook verboden bij de wet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Dat kan en mag niet. En dat is maar goed ook.
WANT dan zou het WEER om geld draaien en daar gaat het niet om. Het gaat om goed bloed. Gezond bloed. En geld doet er niet toe. Dit gebeurt op vrijwillige basis.
Niet aan alles moet en hoeft men te verdienen.
En niet alles draait om geld.
Als er geld mee zou spelen dan zou er niet meer zo secuur naar iemands gezondheid gekeken worden maar meer naar het geld.