Hoe leg je onweer uit opeen niet enge makkelijke manier

Ons zoontje van 4 heb ik van de week letterlijk trillend van angst uit bed gehaald. "bang van de storm" Kreeg hem toen het onweer over was ook niet meer terug naar bed, dus mn man en ik hebben toen amper geslapen. Hij heeft pddnos en kan bv al uit zn naadje gaan als iemand een ballon mee naar buiten neemt, bang dat hij wegwaait. Dus ik ben op zoek naar een simpel, kort, gezellig en slaapbevorderend antwoord.

Toegevoegd na 9 minuten:
pddnos is een vorm van autisme. Hij heeft daardoor weleens vreemde of extreme angsten die we kort en bondig moeten uitleggen anders raakt hij de draad van het verhaal kwijt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft pddnos?

Het beste antwoord

Door de wind botsen de wolken tegen elkaar...
En dan hoor je boem.

Toegevoegd na 33 minuten:
En verder oplossen met humor.
Als hij ziet dat jij er zelf niet bang voor bent, geeft dat hem wellicht al wat meer vertrouwen.

Kortom neem hem serieus, maar probeer het luchtig te houden, is mijn advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

de wolken moesten spuitjes eten en werden boos daarna moesten ze huilen omdat ze het niet zo bedoeld hadden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan huilen ze bliksem? Moetten dan wel heel erg gore spruitjes zijn geweest!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik zat indd ook met die bliksem in mijn maag, ik dacht misschien iets van een flikkerende tl buis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toen ik vier was speelde ik al de kantaten van bach
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij speelde op je 4-de cantates van Bach en liet je evengoed wijsmaken dat wolken geen spruitjes lustten? Ben je nu inmiddels wat meer in balans? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet echt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onzin verhaal. Een kind (ook van 4) heeft het recht op een eerlijk en waar antwoord.
Een verhaal verzinnen is alleen maar voor het vermaak van de ouderen. Daar schiet het kind niets mee op. Als ik uit deze antwoorden moet kiezen, dan ga ik voor die van Eddijst. -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus jij wist op je vierde al dat sint een hoax was? gezzelig
Nou er zijn zeg maar kleine wolkjes,,, en door de wind... worden die tegen elkaar aan geduwd... en omdat die wolkjes het zo leuk vinden om zo dichtbij elkaar te zijn... gaan ze heel hard op hun trommels slaan :-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hey mister i give jou je 200ste punt goed antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hele leuke, vrolijke uitleg! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx People!
Als het onweert zijn er heel grote wolken die tegen elkaar aan botsen, dat geeft het licht.
Die duwt de wolken weer uit elkaar en botsen daardoor tegen de andere grote wolken.
Daardoor valt alle regen uit de wolken naar beneden.
En als alle regen er uit is, gaat het onweer over en wordt het weer droog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, geen onzin verhaal zoals andere antwoorden hierboven. En toch in de kindertaal. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahaha gdanonym jij bent echt grappig :-D
Als het stormt dan is een wolkje jarig, en dan gaan alle andere wolkjes met lichtjes en toeters spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wolken botsen tegen elkaar aan, en daarom hoor je die boem, en door het botsen valt al het water eruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou hem duidelijk maken dat het binnen juist veilig is als het onweert. Op zo'n moment moet je niet buiten zijn, maar lekker veilig in huis. Als het onweert botsen de wolken heel hard tegen elkaar. Vandaar dat flitslicht en het gedonder.