Is cultureel aangeleerd. Schijnt vrouwelijk en kuis over te komen.

Ga maar eens kijken bij de stammen in Afrika, geen vrouw die met gekruiste benen zit hoor ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat er elegant uitziet.. Vrouwen vinden het niet prettig om in hun kruis gekeken te worden, vooral niet met een rok aan..
Vroeger werd aan meisjes geleerd om zo te zitten, tegenwoordig zie ik eigenlijk niet veel meisjes met gekruiste benen zitten.. maar met benen over elkaar..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is het verschil tussen gekruist en benen over elkaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij gekruiste benen zit je met je bovenbenen recht vooruit en met je ene onderbeen voor de ander, schuin naar links of rechts, waarbij de enkels elkaar raken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij is verteld, dat wanneer je zit, en de ene knie over de andere knie legt, dit niet goed is voor de bloeddoorstroming en eerder kans hebt op spataderen. (En inderdaad, onze koningin zie je nooit met de knieen over elkaar zitten)
Omdat het gewoon lekker zit. Het geeft stevigheid. Doe je het niet dan moet je je benen bij elkaar houden (in geval van een rok) en ze netjes neerzetten (zoals de koningin, zij zit nooit met gekruiste benen). Een man zet gewoon zijn benen wijd neer, staat vast stoer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het lekker zit maar volgens de etiquette regels is het niet netjes.
De koningin zit nooit zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodat mannen nieuwsgierig worden :P
Nee hoor staat netter en geeft de vrouw een beter gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk niet dat alle vrouwen zo zitten.t wordt wel gezegt dat t voor een vrouw netter is,vroeger droegen vrouwen altijd rokken,maar ja ze waren ook tamelijk lang die rokken,dus ik geloof niet dat t was om inkijk tegen te gaan.misschien om te voorkomen dat een man zich uitgenodigd voelt tussen die benen te komen.ik heb t met m'n opvoeding niet meegekregen,maar héél soms zit ik ook zo,maar ik heb t heel wat mannen ook zien doen.t zit soms wel lekker..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanuit de oudheid zal het vast te maken hebben gehad om het kruis niet te tonen.

Maar tegenwoordig heeft het ook wel te maken met ruimte innemen. Vrouwen zijn over het algemeen bang om hun eigen ruimte in te nemen. Zoals bijvoorbeeld in de trein willen ze vaak anderen niet tot last zijn en maken ze zich zo klein mogelijk.
Mannen hebben daar niet zoveel moeite mee en nemen daardoor misschien wel te veel ruimte in. Bovendien zit het voor de man niet lekker met de benen tegen elkaar (of gekruist). Dan knelt het.

Het heeft ook te maken met de ouderwetse instellen dat de vrouw minder is dan de man. Ook met ruimte krijgen/nemen/innemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://forum.viva.nl/forum/Seks/klaarkomen_door_mn_benen_over_elkaar_te_slaan/list_messages/72645/last
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders zie je ons hart bungelen :-)