Wat is een normaal gewicht voor een 11-jarig meisje?

Ik heb het gevoel dat ik overgewicht heb. Ik ben ook wel lang, 1.62, maar ook ben ik best wel flink. En straks als ik naar de brugklas ga wil ik niet gepest worden, en ik wil ook zo'n slank mooi meisje worden, wat kan ik hieraan doen en hoeveel kilo weegt een normaal iemand van mijn leeftijd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
18.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag, ik denk dat veel meisjes van jouw leeftijd hiermee bezig zijn. Maar je bent nog in de groei, als je gezond eet en niet te veel snoept komt het allemaal goed.
Slank is niet altijd mooi, ik zie wel meisjes die denken dat ze slank zijn, maar die zijn mager en dat is niet mooi

Antwoorden (5)

Das wel best lang voor 11 jarige meisje.
Maar de normale gewicht is ongeveer
van een meisje van 11..
Uhm... Ongeveer 40-45 kilo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook dat door onzekerheid je zelfbeeld niet klopt en je jezelf te dik vindt. Op jouw leeftijd is gezonde voeding en beweging nog veel belangrijker dan dun en slank zijn.

Je kunt op onderstaande link je gegevens (rechts invoeren) om na te gaan of je te dik bent. Vul het eerlijk in en je krijgt meteen advies.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij jouw leeftijd zit je in de groene zone met een maximum gewicht van 54 kilo. 40 kilo is al aan kant van ondergezwicht.

Toegevoegd na 5 minuten:
De link op Eetstoornis is waarschijnlijk makkelijker dan die van het voedingcentrum. Ik zeg hiermee niet dat je een eetstoornis hebt, maar deze site berekent de BMI correct en houdt rekening met aanpassing voor kinderen onder de 18.

Toegevoegd na 10 minuten:
Mijn tip qua voeding: Eet vooral een goed ontbijt (1 a twee bruine boterhammen), eet lunch en eet 's avonds groente, tussendoor fruit. Leer water drinken. Wat je eventueel kan laten staan is koek, snoep, frisdrank zoals cola en sinas. Laat op jouw leeftijd nooit normale voeding staan!

Toegevoegd na 14 minuten:
Zit je tussen de 54 en 60 kg dan zou ik me ook geen zorgen maken. Je hebt dan nog geen overgewicht, maar bent mogelijk iets te zwaar. Let dan op wat je eet aan snoep en drinkt aan fris. Nooit lijnen op jouw leeftijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt beter niet naar de kilo's kijken maar naar de hoeveelheid vet op je lichaam.

Spieren zijn namelijk zwaarder dan vet, dus daar kun je flink de mist in gaan als je alleen naar kilo's kijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een normaal gewicht is een gewicht waarbij jij je prettig voelt en er niet constant over nadenkt.

Je prettig voelen in je eigen vel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk, dat het veel belangrijker is, dat je gezond bent, je goed en tevreden voelt over jezelf, en lekker hard kunt rennen, als je dat wilt. Als je gewoon lekker mee kan doen met gymen, en je niet 4 buiken hebt als je zit, is er niets om je zorgen over te maken. Je zult in de komende jaren nog een paar cm erbij groeien, dus dan gaat dat slanker worden eigenlijk vanzelf...
En af en toe de chips in de zak laten, en de Magnum verwisselen voor een sorbetijsje doet natuurlijk niemand kwaad....Frisdrank is ook niet bar gezond : er zit niets in aan voedingsmiddelen, en wel heel veel suiker : 8 klontjes in een glas cola of sinas....dus drink af en toe water, vooral als je dorst hebt. Als je het in de koelkast bewaardt, is het hartstikke lekker om te drinken als het buiten heet wordt.