Ik denk dat elke arts die gespecialiseerd is in longziekten een goede specialist is. Wat voor jou de beste specialist is, is heel persoonlijk en hangt af van:

- woonplaats (het heeft weinig zin als je steeds 6 uur reistijd hebt)

- Wat voor ziekte / afwijking je hebt (een longarts kan zich niet in alle ziektebeelden specialiseren)

- Of je een vrouwelijke of mannelijke arts prefereert, meegaande, strenge, geleerde (etc..)

- specialisme van het ziekenhuis waar de arts werkt (voor de bredere ondersteuning)

- Aantal jaren expertise (kan voordeel zijn, maar ook nadeel, bijvoorbeeld vastgeroest in patronen)

Wat ik je aanraad om eens je licht op te steken op het longforum. Hier kan je in contact komen met mogelijke lotgenoten en hen om direct advies vragen. Daarnaast is het op dit forum ook mogelijk om vragen te stellen aan specialisten (lees wel de voorwaarden goed door op de site)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

DIRKSLAND - Het Van Weel- Bethesda Ziekenhuis in Dirksland start in september met longgeneeskunde. Op termijn komen er twee longartsen te werken, die spreekuur houden in zowel Dirksland als Hellevoetsluis.

De stap past in de groeistrategie van het ziekenhuis. Afgelopen jaren groeide het aantal specialisten er sterk. Met de komst van de nieuwe tak heeft het hospitaal straks alle basisspecialismen in huis.

nog even geduld dus

helaas anders moet je naar Belgie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beweer je nu dat er alleen in België een longspecialist werkzaam is en in de toekomst in Dirksland? Dat klopt niet. Er zijn heel veel ziekenhuizen in Nederland met een longspecialisme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt barcelonaman,was n heel stuk over op tv laatst! Word n uitertst gespecialiseerde kliniek! Dikke plus!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede tip, maar "wordt" betekentd dus niet dat daar nu een goede longspecialist zit.
Ik ben het met het antwoord van Som eens.

Alle specialisten op longgebied zullen goed zijn, anders waren zij geen specialisten.

Mogelijk heb je er nu één waarbij jij je niet goed voelt of waarin je geen 100% vertrouwen in hebt, anders was je niet op zoek.

Zoek een specialist waarbij jij je goed voelt en waar je vertrouwen in hebt!

Ik heb een vriend die longspecialist is, hij is héél begaan met 'de mens'. Dit is iets wat mensen in deze tijd, veel missen. De betrokkenheid! Ik vind hem een zéér goede arts maar er zullen zéker veel goede specialisten zijn.

Ga dus vooral op je gevoel af!

Raadpleeg zo'n forum, zoals Som aangeeft maar weet dat het zeer verschillen kan, iemand kan een speciallist erg goed vinden omdat men zich er vertrouwd bij voelt,
terwijl een ander dit niet heeft.

Er zijn Universitaire/Academische ziekenhuizen die hun specialisme hebben, misschien goed om daar eens te gaan zoeken. Ik meen dat het UMZG Groningen, gespecialiseerd is in longen (transplantatie, etc.).

Maar nogmaals; Jouw gevoel is belangrijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel Som, net zoals ik met jouw antwoord!
In het O.L.V. gasthuis in Amsterdam werkt een goede longarts. Hr. v.d. Zee.
Succes