is er een manier om mijn haar te 'test'verven?

Ik wil een keer mn haar graag verven, maar durf niet zo goed omdat het dan meteen super lang blijft zitten. Is er niet iets wat er al na 3 was beurten uitgaat? Of iets waarmee ik het op een andere manier kan ‘testen’ hoe het eruit iet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, die bestaat, alleen zal je wat vaker moeten wassen om hem uit je haar te krijgen (8 tot 10 wassingen).
Dit werkt niet op donkerbruin en zwart haar, vergelijk dit product met een stuk zwart papier, waar je met een rode stift een streep op zet, je ziet dan hooguit een glans, maar niet de rode kleur. Ook kan het op blond haar mis gaan, omdat blond haar meestal poreus is, doordat het haar poreus is, trekt de kleuring soms onbedoeld toch in het haar, waardoor het veel langer nodig heeft om eruit te slijten.
Je kunt met dit soort producten je haar niet lichter kleuren, wel kun je er glans mee aanbrengen en je kleur verdiepen. Een voorbeeld van zo'n product is Henna plus Colour cream, in de link een voorbeeld kleur, in de winkel zijn meer kleuren te koop.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoort henna niet permanent te zijn? Ik zou daarmee toch oppassen.. Misschien bij een kapper jou laten adviseren en samen op zoek gaan naar de geschikte kleur? Henna is geen gemakkelijk goedje om mee te werken.. Het slaat bij iedereen anders uit en het is echt moeilijk om over henna een nieuwe (chemische) kleur erop te zetten... Ik zou het afraden.. ( Ik kleur zelf mijn haar ermee )
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik heb ooit een zwarte henna op mijn donkerblonde (eigen kleur) gezet. Dit werd grijs met groen en iets zwart. Ik gebruik nooit meer henna. Bij de drogist hebben ze wel kleurspoeling, dit is er bij mij na 3x wassen uit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed opgemerkt, maar Hennaplus bevat geen henna, ik vermoedt dat deze naam is gekozen om een gezond imago te verkrijgen. De echte henna zou ik niemand aanraden, ik ben er zelf geen fan van, door de onvoorspelbaarheid. Bovendien kun je over henna, totdat het geheel is uitgegroeid niet meer kleuren met een chemische kleuring, wat ook vrij belemmerend is. Eens henna, altijd henna, niet iedereen wil dat.
Ik heb dit als voorbeeld genomen, omdat dit het enige product is dat te vinden was, op het net, wat er snel uit te wassen is, anders had ik dit misverstand zeker voorkomen. Er is er nog wel 1 te vinden, de zgn kleurversteviging, maar dat geeft niet het effect wat hier de bedoeling is. In de drogisterij zijn er nog meer merken te vinden, ook met 6 tot 8 wassingen, als dat nog bestaat. Op de verpakking is te vinden hoe snel het eruit gaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Overigens bevatten de semi permanente kleuringen van Henna plus wel een beetje henna, maar dat is niet het geval bij dit product.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tja ik heb altijd mn haar geverfd allerlei kleuren en ook henna gehad,maar ga nu voor puur natuur nu ik 50 ben,is het mooiste en meest natuurlijk,ik zou voor highlights gaan,mooie nuance en niet je hele haar in de chemische troep ;),succes!!!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Highlights (plukken haar lichter maken) of lowlights (plukken haar donkerder maken) is inderdaad een goede methode om aan een kleur te wennen en de overgang naar een andere haarkleur niet in 1 keer te doen. Goed advies u2d