praat iemand die doof is hardop tegen zichzelf?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Nee, dat doen alleen horende mensen. Als je niets hoort heeft het geen zin om iets hardop te zeggen...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Doof geboren of geworden?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom zou die persoon dat doen? Die hoort zichzelf toch niet.

Antwoorden (1)

Als de dove persoon in kwestie iemand is die in zichzelf praat, dan wel ja. Dat verschilt dus per dove persoon.

Maar omdat ze zichzelf niet horen, praten ze wellicht harder in zichzelf of tegen andere mensen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat ze zichzelf misschien niet horen, zoals welhorende mensen, betekent niet dat ze nooit net als ieder ander iets kwijtwillen in zichzelf, bijvoorbeeld om frustratie ofzo af te reageren.

Het hangt er daarbij ook vanaf in hoeverre iemand kan praten.