Is het van belang dat je voor een EEG-scan of een MRI-scan geen wiet hebt gebruikt een of twee dagen van te voren?

Ik bedoel dus niet dat je stoned daar gaat zitten, maar of het veel uitmaakt als je een tijdje ervoor doet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.9K
Erna55
8 jaar geleden
Het lijkt me nodig dat de arts weet dat je een gebruiker bent.
Bij deze onderzoeken wordt het functioneren van gebieden in je hersens onderzocht. Je hebt blijkbaar klachten die deze onderzoeken nodig maken. Maar je drugsgebruikt kan mogelijk ook klachten veroorzaken. Daarom raad ik je aan dit met de behandelend arts te bespreken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zonder de reden van de scan te weten kan je niet zeggen dat het nodig is dat tegen de arts te zeggen.
Kan zelfs zeer onverstandig zijn. Bijvoorbeeld omdat er mogelijk nauwelijks meer verder gekeken wordt dan de wiet.
Maar er zijn ook niet medische redenen om het voor jezelf te houden.

Antwoorden (1)

Het is niet op een scan te zien of je stoned bent. Daar is een bloedtest voor nodig. Er kan wel gezien worden of er schade is ontstaan in de hersenen van het blowen.