Hoe komt het dat er zoveel cocaïne wordt gebruikt in de Wereld, terwijl die cocavelden gewoon te zien zijn vanuit de lucht/ satelliet?

Ze kunnen het toch vernietigen? Of verdienen de overheden er soms geld aan? Hoe werkt dit nou precies?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat Cocaine, Heroine, Speed, XTC en nog meer van die soort HARD DRUGS...MEER waard zijn dan goud, diamanten, etcetera. De hele wereld draait om drugs.
Als je van jezelf gelukkig bent en een leuk leven hebt...zul je niet zo snel aan dit soort dingen beginnen. Ben je niet gelukkig...om wat voor reden dan ook...dan is de weg snel gelegd om te gaan gebruiken zodat je dat ongelukkige gevoel weg haalt. Dat gaat ook wel weg...maar komt weer terug zodra het is uitgewerkt. Alcohol of drugs...zelfde effect. Het raakt een keer uitgewerkt.
En dezelfde hoeveelheid...blijkt niet meer genoeg...dus een glaasje of snuifje meer...en meer...tot je lever kapot gaat of je maag kapot scheurt of je tussenschotje van je neus is opgelost. Dan is het te laat.
Een blow of een biertje...zie ik als hetzelfde.
Alleen van een biertje ga je dom lullen en vechten en van een blowtje krijg je goede ideeen en wordt je vrolijk.
Dus vernietigen is niet nodig..zolang je het met beleid doet.
En daar moet je een sterk persoon voor zijn met een heleboel zelfdiscipline. De meeste hebben dat niet, helaas.
Overal waar ,te, voor staat, is teveel en niet goed.
Groetjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat is moeilijker dan het lijkt die velden zijn vaak verstopt in jungles etc.
14 jaar geleden
Je geeft zelf het antwoord al, Geld, daar draait het om, is een grote inkomsten bron, in vaak arme landen.
Verder heeft het vernietigen geen zin, kijk maar naar de wietplantage's, hier alleen in Nederlnd al, die schieten als paddestoelen weer uit de grond zodar er weer een geruimd is. Het is dweilen met de kraan open.
Voor geld....want dat houd dit alles in stand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, heel veel geld.
Maar ook is het in sommige landen heilig, dus niet te vernietigen.

Zelfs de Nederlandse overheid heeft er heel veel geld mee verdiend.

Nederland was voor een deel van de eerste helft van de 20e eeuw marktleider in de handel in coca en de productie van cocaïne. Nederlands-Indië werd in die periode de grootste teler van cocaplanten, met name in Amsterdam werd de opbrengst verhandeld. Een fabriek die het verder verwerkte tot cocaïne was de Nederlandsche Cocaïnefabriek. Begin jaren 20 vervaardigde de NCF 20% van de cocaïne in de wereld en was marktleider. De hoogste jaarproductie lag daarin op circa 1500 kilo.

Enorme winsten werden daar gemaakt tijdens de Eerste Wereldoorlog toen dat spul in grote hoeveelheden aan soldaten werd gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo he, daar kijk ik van op. Reuze bedankt. +