Bestaan er middeltjes om vet te verbranden?En welke zijn deze dan?

Ik vraag me af er bepaalde middeltjes of behandelingen bestaan om vet in je lichaam te verbranden.En welke deze dan zijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die middeltjes vind je in de sportschool (loopband, roeiapparaat, steps, fiets, enzovoort), sporten is het beste middel, naast gezond eten en drinken.
Ritsuka
8 jaar geleden
kcal tekort creëren.
tinus1969
8 jaar geleden
Geen suiker en minder koolhydraten
Ritsuka
8 jaar geleden
Dat is geen garantie om af te vallen. Het kan het wel makkelijker maken, want het is wel iets waar je snel veel van wilt eten, maar ook met eiwitten en vetten kun je boven je kcal behoefte uitkomen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Langzame duurlopen doen,van een uur per dag,en fruit en groenten eten,en niet snoepen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je geen koolhydraten eet kan je je praktisch niet overeten aan vet en eiwitten. (bij normale activiteit)
Je zit namelijk dan wel op tijd vol, eet je teveel dan wordt je misselijk. De combi van suikers en vet zorgt ervoor dat je je wel kan overeten. Vergelijk:
-Vet vlees (met groente)
-Vet vlees met rijst (en groente)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat je iets als amfetamine (speed) bedoelt? Gooit je stofwisseling omhoog en daardoor verbrand je meer calorieën. Heeft verder de nodige bijwerkingen (zoals slapeloosheid) die zelfs weer kunnen leiden tot eetproblemen en gewichtstoename. Ik zou er niet aan beginnen en gewoon gaan fietsen.
Ritsuka
8 jaar geleden
Hier kun je zien wat je ongeveer moet doen als je een bepaald vetpercentage wilt bereiken: http://www.precisionnutrition.com/cost-of-getting-lean
Ritsuka
8 jaar geleden
@JackD voor mij persoonlijk werkt dit niet, als ik alleen vlees met groente eet, of alleen eieren met bacon, heb ik binnen no time weer honger. Voeg ik rijst toe aan de vlees met groente, of brood bij de ei met bacon, dan vult het veel beter. Mijn lichaam reageert niet goed op laag in koolhydraten, ik heb het geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Veel en rustig bewegen ; wandelen, zwemmen, fietsen, als het maar lang is, je je grote spieren gebruikt en niet meer eet dan je verbrandt.
Alle andere werkzame middelen zijn illegaal en / of levensgevaarlijk. De rest werkt niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als vet (vlees/zuivel) met normale hoeveelheden eiwit niet werkt dan is er iets mis met de spijsvertering.
Sowieso is dit iets wat soms langzaam opgebouwd mag worden na een half leven op voornamelijk koolhydraten. Oppassen met een persoonlijke situatie te projecteren op anderen.
Ritsuka
8 jaar geleden
Zomaar zeggen dat er iets mis is met de spijsvertering zonder dat je iemand verder kent is ook een beetje vreemd. Ik geef alleen maar aan wat globaal werkt voor de meeste, en waar de meeste wetenschappers het ook over eens zijn. Deel van wat ik zeg staat ook wel in de voedingsadviezen van de overheid. Misschien werkt laag in koolhydraten voor de vraagsteller wel, maar het is niet iets wat je zomaar aan iedereen voor kunt schrijven.
erotisi
8 jaar geleden
De geluidsgolven die daarbij vrijkomen, tasten vetcellen aan. De wand van de vetcel wordt doorlaatbaar waardoor het vet dat in de cel zit, vrijkomt. Dit vrijgekomen vet komt als energie (calorieën) terecht in de lever, waar het ongeveer zeven dagen beschikbaar blijft. Flink bewegen tijdens de dagen na de behandeling zorgt ervoor dat je deze energie verbruikt. Het QB LIPO II- apparaat waarmee de behandeling wordt uitgevoerd, werkt op basis van trillingsenergie.
http://thebeautyexperience.nl/ervaringen/ Met Cryotherapie bevriezen we de vetcellen en verstevigen wij uw huid. Dat natuurlijke proces, apoptose genaamd, maakt het celomhulsel kapot: het barst geleidelijk en zal uiteindelijk breken. Zonder die bescherming sterft de kern. Het vet dat gevangen zat, ontsnapt en wordt geleidelijk langs natuurlijke weg geëlimineerd. De lipiden worden afgevoerd via de lever en het lymfestelsel.
http://www.ambiancebeauty.nl/cryotherapie/ Dus ofwel gaan trillen ofwel de kou in.
Ritsuka
8 jaar geleden
Wel oppassen met cryotherapie: http://gawker.com/coroner-woman-found-dead-in-cryotherapy-chamber-died-o-1741804080
Cryofiel
8 jaar geleden
Er bestaan wel middeltjes die ervoor zorgen dat de cellen vet gaan verbranden. Maar... bij die verbranding komt natuurlijk energie vrij. Die middeltjes zorgen er dus voor dat je warm wordt. Eerder dit jaar is in (als ik me goed herinner) Engeland een meisje overleden toen ze zo'n middeltje nam. Haar cellen gingen zoveel vet verbranden dat haar lichaamstemperatuur toenam tot boven de 43 °C. Dat was dodelijk. Dit meisje was trouwens niet het eerste slachtoffer van dergelijke middeltjes. Er zijn al vaker mensen om het leven gekomen door dergelijke oververhitting.
Ritsuka
8 jaar geleden
https://www.fitness-tips.nl/blog/training/feiten-fabels-vetverbanden
tinus1969
8 jaar geleden
@erotisi, mbt De geluidsgolven die daarbij vrijkomen, tasten vetcellen aan. Geluidsgoven tasten vetcellen niet aan, en maken vetcellen niet doorlaatbaar (of het geluid moet zodanig zijn, dat alle cellen, niet alleen vetcellen, doodgaan, dan heb je een wond).
Dat vet gaat ook niet speciaal naar de lever (maar vooral naar andere vet- en spiercellen); vet blijft ook niet speciaal 7 dagen in de lever.
Kortom, hier wordt een nep-apparaat aangeprezen. Ook klopt het niet dat 'De lipiden worden afgevoerd via de lever en het lymfestelsel.' Vet moet worden verbrand.
Cryofiel
8 jaar geleden
Het is inderdaad een puur theoretisch verhaal. Deze theorie wordt niet ondersteund door waarnemingen uit de praktijk, en is in tegenspraak met bekende biologische feiten. Het is dus een onjuiste theorie. Daarvan bestaan er wel meer. Ze voldoen allemaal aan hetzelfde stramien: een mooi verhaal dat ingewikkeld genoeg is om indruk te maken op de niet-kenner, en tegelijk eenvoudig genoeg om die niet-kenner het gevoel te geven dat hij het begrijpt. Op deze manier wordt de niet-kenner dus verleid tot het geloven in deze onjuiste theorie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoals de link van @Ritsuka weergeeft: Minder calorieën opnemen dan dat je nodig hebt = gewichtsverlies.
Zelf dronk ik nooit warme dranken tijdens een dieet, en zo weinig mogelijk warm eten. Koude drank haalt energie weg. Wat meer kou lijden doet ook nog wat meer vet verbranden. En vooral bewegen.
Vet verbranden met chemische hulpmiddelen is niet gezond. Je moet kunnen zweten, zodat de afvalstoffen weg kunnen die in het vet zijn opgeslagen. Sporten of hard werken is de boodschap.

Antwoorden (6)

Als we tellsell mogen geloven bestaan die maar we mogen die niet geloven. Er bestaan geen middeltjes om vet in je lichaam te verbranden. Dat zal je zelf moeten doen door in te teren op je vetvoorraad in tijden van schaarste of lijnen. Sommige mensen laten het ook weghalen door een plastisch chirurg.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
die middeltjes bestaan zoals beschreven door Verrips en in de reacties.

Het simpelste middeltje is gewoon zweten.

Zorgen dat je je hartslag net iets boven de 100 slagen per minuut krijgt, bv door wandelen, rustig hardlopen, fietsen op de roeitrainer, crosstrainer, etc.

Zorg dat je minimaal een uur lang je hartslag boven de 100 houdt en ga na afloop niet denken, ik heb nu zoveel gedaan, nu mag ik iets extra's eten.
bedenkt dat je in dat uur ongeveer 600 a 700 cal verbrandt

dit betekent dat je ongeveer 10 uur in dit tempo moet sporten om 1 kg lichaamsgewicht kwijt te raken, als je niets aan je eetpatroon veranderd.

Als je ook inname beperkt zal het sneller gaan

Succes!!!!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik had bijna al de op min gedrukt. Maar met zweten bedoel je blijkbaar bewegen/inspannen :D.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Idd MrTomaat bewegen zodat je hartslag boven de 100 komt zorgt ervoor dat je vet verbrand, je spant je dan licht tot matig in, en dat is het beste om vet te verbranden. als je korter en intensiever beweegt dan zal dit eerder tot spierverbranding leiden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"dit betekent dat je ongeveer 10 uur in dit tempo moet sporten om 1 kg lichaamsgewicht kwijt te raken"
Dan zou afvallen wel heel makkelijk zijn.
Sorry, maar hier klopt niks van.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Jackd Laat maar eens zien waarom dat niet klopt.
1 kg vet verbranden kost ongeveer 7000 cal
1 uur matig bewegen kost ongeveer 700 cal
7000 / 700 is 10 uur graag jou info waaruit blijkt dat dit niet juist is
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het klopt niet helemaal ; zelfs met mijn gewicht verbrand je met matig bewegen (recreatief wandelen, fietsen, huishouden) maar iets over de 370 kcal per uur. Het duurt dus niet 10 maar zeker 20 uur om een kilo spek weg te wandelen. Helaas kost het minder dan een uurtje om het er ook weer net zo hard aan te eten ;-) Daar zit hem vaak dan ook de kunst. Bewegen zet niet zo heel veel zoden aan de dijk, dat is alleen voor je totale gezondheid van levensbelang. Maar dat hoeft zeker niet "hoe intensiever hoe beter" te zijn. Regelmaat is belangrijker.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Getallen versus de praktijk. Maar de getallen kloppen ook niet:
http://gezond-gewicht.info/calorieverbruik-per-activiteit/
Matig intensief: 4-6 kcal/kg/uur.
Neem 80 kg en 6 kcal/kg per uur dan kom je op 480 per uur.
Maar ook door "niks" te doen zit je op 1 a 1,5 per uur dus ongeveer 100 per uur bij 80 kg.
Je verbruikt dus maar 480 - 100 is 380 extra, dan kom ik op ongeveer 20 uur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
als ik ga hardlopen, trainen, kom ik op rond de 700 cal per uur, met een wedstrijd rond de 800 cal
tinus1969
8 jaar geleden
Meer inspannen helpt maar half, omdat je lichaam de neiging heeft om de calorieen die je verliest door bewegen te compenseren door daarna in de spaarstand te gaan.
Het voornaamste effect is dat door bewegen insuline resistentie afneemt.
Cryofiel
8 jaar geleden
Meer inspannen helpt misschien niet 100% omdat het lichaam zich inderdaad aanpast - maar het helpt wel degelijk. Het helpt niet alleen door de inspanning zelf (de 700 tot 800 kcalorieën per uur van Theo15), maar ook doordat het basismetabolisme omhoog gaat. Je bent dus zeven dagen per week 24 uur lang meer calorieën aan het verbranden dan iemand die zich niet regelmatig flink inspant.
Ja ze bestaan en ja ze werken.
Jammer genoeg zijn degene die werken vergelijkbaar met speed (harddrugs) en gevaarlijk.

Ze zijn ook in Nederland kort verkrijgbaar geweest (ongeveer 10 jaar geleden) maar ondertussen verboden.

Dit was de werkzame stof:
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is-ephedra-of-efedra/

Het bestaat nog steeds, maar in Nederland (terecht) verboden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op zichzelf doet cafeine niet zo veel, maar ik heb wel de ervaring (zoals wellicht veel (ex) hardlopers dat cafeine in combinatie met sport de vetverbranding makkelijker laat verlopen. Natuurlijk wel in combinatie met sport, maar het stimuleert echt en zorgt dat je bij een lange-afstandloop de laatste kilometers beter doorkomt.
veel lopers drinken dan ook vlak voor de start een kop koffie. ik dronk geen koffie dus nam ik cola, en dat heeft mij echt geholpen. Wellicht iets om te proberen, bovendien is sporten toch al een goede methode om vet te verbranden...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, die bestaan. Of ze effectief zijn verschilt per merk (als je het hebt over die vetverbrandende pilletjes enz). Maar voor dat je een middeltje uitprobeert en besteld bij een onbekende site, doe goed onderzoek. Mensen worden vaak bedrogen: bij het bestellen of bij het gebruiken van de middelen.
Je kunt ook gewoon zelf meer vet verbranden door bepaalde dingen te eten.

Hier een aantal:
1. Water; dit zorgt ervoor dat de stoffen die uit je lichaam moeten sneller worden vervoerd.

2. Groene thee; dit bevordert de verbranding van vet.

3. Chocolade; wel pure van minimaal 72% cacaopoeder want witte en melkchocolade bevatten veel calorieën en suikers.

4. Pittig eten; dit verhoogt de lichaamstemperatuur iets wat de vetverbranding stimuleert.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vet 'verbrand' niet maar gaat door andere natuurlijke processen het lichaam verlaten (of komt er juist bij).

Meest voorkomende manieren waarop vet het lichaam verbrand is:
1.) Koolzuurgas uit je longen/hetgeen je uitademt (afvalstoffen)
2.) ontlasting (afvalstoffen).
3.) zweet (dat is meestal vocht met afvalstoffen, maar komt ook vet mee).

Oftewel, vet gaat er op hetzelfde manier uit als afvalstoffen uit ons lichaam. Daarom kan je je beter afvragen hoe je afvalstoffen uit je lichaam krijgt. Dat kan o.a. door (actief) detoxen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/vrouw/mama/23472231/__Waar_gaat_ons_vet_naartoe_als_we_afvallen___.html

_____________________________

Om terug te komen op jouw vraag of er middeltjes voor bestaan, neen. Hoe harder je lichaam werkt, des te meer lucht het inademt en des te meer koolzuurgas (met vet) het uitademt. In eerste instantie (eerste half uur) gaat je lichaam eerst teren op hetgeen je gegeten hebt, als daar niet genoeg energie uit gehaald kan worden, gaat hij over op het teren van de reserves (zoals vet en vlees/spieren).

Als je honger hebt, dan duurt dat 'teren op je eten' wat minder lang (ong. 20 min.), vandaar dat je sneller vermoeid raakt dan. Juist als je vermoeid bent en het punt hebt bereikt dat je 'met tegenzin' zit te sporten, begint juist het vet en vlees te "verbranden".

Nadat je dit gevoel hebt overwonnen door jezelf niet te veel te verwennen (oftewel, niet TE goed jouw lichaam gehoorzaamt) zal het sporten wat makkelijker gaan en zal het vet "verbranden" beginnen.

Ik heb het in kindertaal uitgelegd in de hoop dat iedereen het begrijpt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Min: Vet verbrandt WEL.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vet verbrand inderdaad en geeft dan energie. De CO2 die we uitademen ontstaat door verbranding. Men neemt zuurstof op en geeft na verbranding koolzuur af.
Dat vet wel degelijk energie aan het lichaam geeft, zie je maar al te vaak in de dierenwereld, waar men in voedselrijke maanden, vaak een vetreserve aanlegt voor de nakende winter. Waarop denk je dat grizzlyberen om een voorbeeld te noemen in de winter maanden op teren, en nog eens jongen van voeden, in een hol, zonder eten?