Hoe weet ik nou in welk ziekehuis ben geboren?

Mij werd er altijd verteld dat ik in het Wilhemina ziekenhuis in amsterdam was geboren, maar dat bestaat al sinds 1983 niet meer en ik ben uit 1986. Mijn ouders zijn nu overleden dus kan het ze niet meer vragen.. Wie kan mij helpen met het vinden??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (5)

ik denk dat de huisarts dat wel in zijn dosier heeft staan. ik zou hem even bellen.
en anders bij het gemeentehuis waar je was ingeschreven als baby. dan heb je in ieder geval de goeie geboorteplaats
14 jaar geleden
De gemeente (Burgerlijke Stand) benaderen waar aangifte is gedaan van de geboorte. Dan vragen om een kopie van de geboorte-akte.
Als het goed is staat daar op in wel ziekenhuis je geboren bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar dacht ik ook aan toen ik deze vraag las, maar daar staat het niet op. Voorbeeld:
http://www.robinstevens.nl/images/geboorteakte.jpg
Je bent waarschijnlijk in het AMC geboren.

Het Wilhelmina ziekenhuis (Wilhelmina gasthuis) was decennialang een Academisch Ziekenhuis bij de Universiteit van Amsterdam, samen met het oudere en nog centraler gelegen Binnengasthuis. In de jaren 1980 werden beide ziekenhuizen samengevoegd en verhuisden naar het uiteindelijke AMC in Holendrecht (Amsterdam-Zuidoost). Vanaf 1981 verhuisde het WG, in gedeelten, naar het nieuwe terrein.

Je kunt navraag doen bij het AMC
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gebouw staat er mogelijk niet meer sinds 1983, maar de organisatie is misschien gefuseerd en heeft in de volksmond nog lang Wilhelmina geheten, dat zou best eens kunnen.

Het zelfde zie je bij de grote ziekenhuisfusies in Breda en Den Bosch, die oude naam blijft nog een tijd in gebruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok.
Dat kun je bij de gemeente navragen die hebben dat geregistreerd als het goed is.