Hoe lang kun je last blijven houden van een pianotoets (dat is een bijnaam voor een blessure aan je schouder)?

Ik bedoel voornamelijk, hoe lang duurt het voordat de pijn helemaal verdwenen is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Hmmz, volgens mij kun je daar een behoorlijke tijd last van hebben. Bij bron zie je al wat ervaringen van mensen. Google het eens, vind je veel informatie.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de hersteltijd van een blessure, welke dan ook, is altijd afhankelijk van een behoorlijk aantal factoren
je kunt er een indicatie voor geven (die ik voor deze blessure overigens niet ken), maar die termijn zal altijd weer beïnvloed worden door factoren als erfelikje aanleg voor herstelcapaciteit, hoe ga je met de blessure om, hoe ernstig was de blessure, hoe lang met je er mee door blijven lopen. en zo zijn er nog wel meer te noemen.
het is us zinloos zondermeer te veronderstellen, dat je na de gemiddelde tijd van je blessure verlost bent, je zult ook een inschatting moeten maken van de invloed van de andere factoren en die ken je alleen zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De behandeling van graad één en de meeste graad twee letsels bestaat meestal uit een periode van relatieve rust met het dragen van een draagdoek, dit gecombineerd met het aanbrengen van ijs lokaal en het innemen van medicatie.
Relatief snel zal gestart worden met een kine behandeling, in samenspraak met uw arts en uw kinesist zal uw revalidatie verder opgedreven worden met het hervatten van de normale dagdagelijkse activiteiten en op termijn ook de sportactiviteiten.

Indien het niet aangewezen is om een chirurgisch herstel uit te voeren is het de bedoeling om zo snel als de pijn het toelaat te starten met actieve bewegingen van het schoudergewricht, dit zowel onder begeleiding van uw kinesist als zelf thuis. Initieel wordt gestart met bewegingen onderhands en wordt vermeden om veel bewegingen uit te voeren met de arm boven de 90 graden.
Naarmate de pijn vermindert en de beweeglijkheid beter wordt, zal ook gestart worden met spierversterkende oefeningen van de musculatuur van de schouder. Gemiddeld gezien verdwijnt de meeste pijn over het verloop van vier tot zes weken, bij ernstiger letsels kan dit evenwel oplopen tot 12 weken!
Een doorgedreven beperking van de activiteiten is niet echt nodig, de letsels kunnen niet echt toenemen!