een andere oorzaak dan de al genoemde, is flinke lichamelijke inspanning voorafgaand aan het horen van je hartslag in je oren. Bij grote inspanning (en even daarna, wat we uithijgen noemen) slaat je hart nl. niet alleen sneller, maar ook krachtiger, en dat kun je letterlijk horen, ook al zijn je oren niet verstopt. Voor wie aan atletiek doet is dit vaak een bekend verschijnsel, net na de finish.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan is je oor mogelijk wat verstopt (met oorsmeer). Want als je met een oor op je kussen ligt dan hoor je aan die kant ook je hart beter.
Amadea