Hoe lang is de herstelperiode na een blinde darm operatie?

Er zijn verder geen complicaties.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
47.5K

Het beste antwoord

Ik heb zelf ook een blindedarm operatie gehad.
Je word tegenwoordig zo snel mogelijk naar huis gestuurd om kosten te besparen.
Ik lag er geloof ik in totaal 3 dagen ofzo.
Daarna is het volgens mij een week tot de hechtingen er uit mogen.
Is al weer een tijdje geleden dus weet het niet meer precies.
Het belangrijkste zijn de eerste paar dagen in het ziekenhuis, dan krijg je vloeibaar eten zoals vla en yoghurt om de gehechte darm te laten helen.
Als je naar huis mag mag je ook weer gewoon eten.
2 dagen na de operatie heb je ook al het ergste gehad kwa pijn bij bewegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De andere antwoorden waren ook prima, maar deze was het duidelijkst voor me, bedankt!

Andere antwoorden (4)

Ligt er een beetje aan hoe snel je gemiddeld herstelt en hoe je doorzettingsvermogen is. Buikoperaties zijn pijnlijk, in alle gevallen, en hoewel ik geen blindedarmoperatie heb gehad, ben ik wel twee keizersnedes en een navelbreuk verder. Die laatste was via een kijkbuis, dus het beste te vergelijken met een blinde darm. Voor het herstel maakte dat eigenlijk niet uit ; twee hechtingen of een dikke 50.

Het verloop is gemiddeld : na een paar dagen weer thuis, na een week weer redelijk op de been en na twee weken weer op de fiets. Op dat moment mag je wel stellen dat je genezen bent, zonder complicaties. Dus maximaal twee weken voor een gezond, jong (onder de pakweg 50) iemand.

Trek er eventueel desnoods drie weken voor uit, maar dan moet het ergste leed toch zeker geleden zijn. De pijn isvooral de eerste week het ergst, als de littekens helen en de spieren trekken. IJskoud doorzetten werkt dan het best.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een jaar geleden een week in het ziekenhuis gelegen omdat ik een gesprongen blinde darm had. Toen vertelde ze mij daar dat elke dag dat je in het ziekenhuis ligt je een week herstel kost. In mijn geval dus 8 weken, dat kwam aardig overeen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn geval: Tien dagen ziekenhuis, drie maanden voorzichtig zijn en aansterken.

Geduld, leesvoer en pijnstillers in huis hebben is een must. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gekke is, ik heb heel vroeger een blinde darmoperatie gehad, en toen moest je nog ongeveer 14 dagen in het ziekenhuis blijven. Dit is 40 jaar geleden. Nu is het zo, dat je echt weer heel snel thuis bent. Als ik jou was zou ik echter wel 3 weken de tijd nemen om lekker te herstellen, en het toch rust te geven. Beterschap!!