Hoe kan ik het beste muggen weren uit mijn camper?

Wij hadden laatst erg veel last van muggen in onze camper alhoewel we raamhorren hebben. Misschien sluiten die niet goed meer. De muggen kwamen s,nachts binnen. Blijkbaar vinden ze toch gaatjes of kieren

8 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (3)

met een Foetsie (zo'n elektrisch tennisracket op batterijen),
of een muggenlamp
of een klamboe over het bed
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat een muggenlamp weggegooid geld is, maar die Foetsie (ik kende die naam niet; het ding wél) en de klamboe lijken me een goed advies.
Je krijgt een camper of caravan nu eenmaal niet mug-proof, al helpen goede horren natuurlijk wel flink.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Smeer je in met een anti-muggenmiddel dat deet bevat, dat helpt het beste ze bij je uit de buurt te houden. Citroenplanten bij de ramen en deuren helpt ook wel iets.
De lamp en het piepende apparaatje hielpen mij niet, ook aan de elektrische vliegenmepper heb ik niets, al ligt dat aan mij, niet aan dat ding, een klamboe is zeker een goede aanrader.
Je kan muggenspray kopen (zijn ook natuurlijke varianten) of citroenmelisse of citroengeranium in de buurt van je bed zetten. Ook notenbladeren en basilicum helpen of een mengeling van citroensap met kruidnagel. Zodra de geur verdwenen is, zitten ze wel weer binnen. Herhaling is dus wenselijk of combineren met een klamboe
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat de verschillende [etherische] olieën [een paar druppels op je hoofdkussen] werken.
[Bijvoorbeeld: lavendel olie , citroen geranium, eucalyptus olie, Japanse pepermuntolie.]

Er zijn echter nog veel andere manieren en ook persoonlijke redenen dat het bij een ander niet werkt. Voor een mug is ook de ene mens aantrekkelijker dan de andere.

In de link staat een lijst van de 10 beste anti muggenmiddelen: onder andere de
muggenlamp, DEET, klamboe, horren, lichaamsgeur, insecticide , electrische vliegenmepper of electronische vliegenvanger.

https://www.salusi.nl/wat-helpt-tegen-muggen/

Toegevoegd na 4 minuten:
Citroen geranium is een plant die je in de keuken of slaapkamer kunt zetten. Deze weert muggen door de citroenlucht.