In welk ziekenhuis in Nederland kan je een PET-scan laten maken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
o.a. in het Groene Hart Ziekenhuis http://www.ghz.nl/aandoening-en-behandeling/onderzoeken/pet-ct/
Erna55
8 jaar geleden
De meeste ziekenhuizen hebben een PETscan.
Bij een verwijzing voor een PETscan krijg je te horen waar het onderzoek gaat plaatsvinden.
Wil je uit eigen beweging en zonder verwijzing een PETscan laten maken : dan zal dat niet lukken. Er is medische kennis nodig om zinnig een aanvraag te doen. Ook de interpretatie en vervolgbehandeling kan alleen door een medicus bepaald worden.
Ritsuka
8 jaar geleden
Je behandelend arts vewijst je door naar een ziekenhuis die dit heeft, als dit nodig is voor diagnose.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Onder andere het UMC in Utrecht, maar zoals al gezegd in de meeste ziekenhuizen is dit mogelijk:
http://www.umcutrecht.nl/nl/Ziekenhuis/Centra,-poliklinieken-en-afdelingen/Hersencentrum/Meedoen-aan-wetenschappelijk-onderzoek/PET-scan-en-psychose
Cryofiel
8 jaar geleden
Als je bent doorverwezen door een huisarts, zal die waarschijnlijk hebben verteld waar je terecht kunt. Als je op eigen initiatief een PET-scan wilt laten maken - dan ben ik heel benieuwd *waarom* je dat wilt, *waarvoor* je dat wilt, en hoe je op het idee bent gekomen dat de PET-scan in jouw geval een beter diagnostisch hulpmiddel is dan al die andere diagnostische methoden.

Antwoorden (2)

Beste witteroos ,

In het groene hart ziekenhuis in Gouda kan je denkt ik wel een PET scan laten doen, maar dat gaat denken ik niet zonder verwijzing.

Succes,

Met vriendelijke groet,
Ali
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Naar ik aanneem in elk ziekenhuis dat een afdeling nucleaire geneeskunde heeft. Dat zijn in elk geval de academische centra, maar ook veel - vooral grotere - streekziekenhuizen. De aanvragend arts zal doorgaans doorverwijzen naar het eigen of anders het dichtbijzijnde ziekenhuis waar men deze scans maakt. Wil je weten of dit ook elders kan, bijvoorbeeld dichter bij huis, vraag dit dan aan je behandelend arts. Gaat het om de vraag in welk ziekenhuis je eventueel sneller terecht kunt, dan kan soms de zorgverzekeraar bemiddelen. Wanneer zij besluiten te helpen met wachtlijstbemiddeling, dan weten zij ook welke ziekenhuizen hiervoor in aanmerking komen.