morning after pil en heel onregelmatig ongesteld, hoe weet ik nu of ik zwanger ben of niet?

Ik heb gisteren nacht onveilig gevreeën. Nu ga ik zo de morning after pil slikken. Maar ik ben heel onregelmatig ongesteld, soms sla ik wel eens een maand over zelfs. Hoe kan ik dan nu weten of ik zwanger ben of niet? Kan ik een test doen? Zo ja, hoe lang moet ik wachten met zo'n test doen na het slikken van de morning after?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Tussen het moment van bevruchting / de eisprong en de volgende menstruatie zitten normaliter zo'n twee weken. Zo lang moet je dus minimaal wachten voor je een betrouwbare test kunt doen.
De morningafterpil is echter behoorlijk betrouwbaar, dus ik zou me er niet teveel zorgen over maken.

Wel is het verstandig om zo snel mogelijk aan de pil te gaan ; niet allen regelt die je menstruatie nu die nog zo onregelmatig is, maar het is tevens een betrouwbaar voorbehoedsmiddel, en blijkbaar heb je dat nodig. Niet alleen omdat je onveilige seks hebt (condooms zijn sowieso een strak plan), maar ook omdat je geen peil kunt trekken op je cyclus, en dus voortdurend in angst zou moeten zitten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom dien je je zorgen te maken om zwanger te zijn? Het is een natuurlijk fenomeen dat kan optreden als je seks heb met een partner van het andere geslacht.... ;-) Uiteraard spreek ik hier niet over de andere "sociale" omstandigheden...