Welke producten reinigen een vettige huid? (gezicht)

Sinds ik last heb van puistjes zoek ik een product om m'n gezicht 2x daags mee te kunnen reinigen...

De anti-puisten middeltjes weet ik al dat allemaal onzin is.. En van veel middeltjes om je huid mee te reinigen hoor ik dat ze puisten kunnen veroorzaken..

Laatst stond ik in de Kruidvat en ik wist totaal niet wat ik moest kopen.. Reiniger, scrub, gel,creme, lotion,...
Hetgeen ik ook niet wil is 100 verschillende cremes moeten kopen.. Ik zoek gewoon max 2 middeltjes om m'n gezicht bacterie-vrij te houden zodat er niet opnieuw puisten ontstaan..
Sommigen raden pure alcohol aan en anderen zeggen dat dit averechts werkt..

Weten jullie raad? Ik zoek een gezichtsreiniger die bacterïeen doodt en m'n huid ook beschermd tegen bacteriëen (ik heb een vette huid)
Wat ik nu doe is me elke dag douchen en m'n gezicht eerst onder warm water steken en dan onder koud water.. Maar ik denk niet dat dit genoeg is..

Toegevoegd na 1 minuut:
antibiotica-zalf???

Toegevoegd na 4 minuten:
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-men-comfort-face-wash/p/3238271

https://www.kruidvat.nl/nivea-men-sensitive-face-wash-gezichtsreiniging/p/1467264

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.6K
Ritsuka
8 jaar geleden
Laat je advisern bij schoonheidsspecialist.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik heb hele goede ervaringen met de reinigingsdoekjes van Garnier. Ze zijn wel duur €4,99 per pakje. Maar ik kan ze krijgen bij de voordeel drogist in Veenendaal. Dan komen ze uit het buitenland maar de ingrediënten zijn exact hetzelfde. En ik betaal €1,99 per pakje. Haalt zelfs meeeters weg. Gelukkig heb ik die bijna nooit. Maar ik ben erg blij met dat product. Helpt ook tegen een vette huid. En je hebt ook een variant voor de gevoelige huid. cdn1.feelunique.com/img/products/22518/Garnier_Skin_Naturals_Fresh_Essentials_Cleansing_Wipes_x_25_1372685419.png
Antoni
8 jaar geleden
Die URL in je reactie lijkt niet te werken. Deze wel: http://cdn1.feelunique.com/img/products/22518/Garnier_Skin_Naturals_Fresh_Essentials_Cleansing_Wipes_x_25_1372685419.png
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ja ik zit nu achter de computer en kwam even controleren of dat wel goed gegaan was, ik plaatste die reactie met mijn mobiel en dan werkt het knippen en plakken van urls niet altijd even goed. Bedankt Antoni
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@HeerVoldemort Reinigingsdoekjes zijn niet goed voor de huid. Je moet een reiniging hebben die je er afwast. Normaal was je de bacteriën eraf door middel van zeep. Als je het er niet af hoeft te wassen betekent dat dat het of niet werkt of bacteriedodend is en bacteriedodend is erg slecht voor je huid. Je moet een zeep hebben die de bacteriën van je huid laat glijden door middel van water en die je huid in balans houd.

Antwoorden (5)

Alle producten op basis van zeep, reinigen een (vette) huid. Meestal ontvetten ze zelfs te sterk (vooral de middelen die speciaal tegen puistjes verkocht worden), maar heb je behoefte aan een ontvettende zeep, dan kun je gewoon het allergoedkoopste stukje zeep kopen.

Helaas gaat je acne er niet van over ; die komt niet door een vette huid, maar door hormonen, en zal in de regel na de puberteit afnemen. In heel extreme gevallen is het zeker de moeite waard er mee naar de huisarts te gaan (die je eventueel door kan sturen naar de dermatoloog) , want er is wel degelijk het een en ander aan kruid tegen gewassen.

Teveel wassen en ontsmetten geeft juist slechte bacterieen een kans, verhoogt de kans op ontstekingen, beschadigt je huid en kan het probleem eerder erger maken dan beter. Water is voldoende, eventueel met wat zeep, maar eigenlijk liever nog een zeepvrije waslotion.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is voor velen een zoektocht. Het werkt bij Iedereen anders.

Mijn ervaring is dat douchegel slecht werkt op een vette huid, maar water is niet genoeg. Daarom raad ik aan een blok groene zeep te kopen. Was je gezicht er een keer per dag mee onder de douche. Hou het puur en krachtig.

Dit is Zeer ontvettend, en daarom ook niet gezond. Je zal voelen dat je huid in een keer helemaal schoon is.
Voor sommige mensen is het niet anders!

Ik ben veel gelukkiger met een te droge huid, dan een vette huid.

Daarna gebruik ik tonic van etos. Dit hersteld de ph waarde, en maakt schoon. Bij mij voorkomt het nieuwe onzuiverheden.

Let op je voeding, want sommige voeding levert direct een vette huid op. Vermijd varkensvlees.

Toegevoegd na 4 minuten:
2x per dag je gezicht wassen met zeep of een product gaat een negatief effect hebben. 1x met zeep/product wassen en 1x met alleen water wassen kan wel. Vind de balans.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kies een product dat salicylzuur bevat, dat werkt onder andere ontstekingsremmend en reinigt tot diep in de poriën,
spoel na gebruik je gezicht goed af met water. In voorbeeld van zo'n product vind je in de link.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een van vele mogelijkheden is je gezicht te behandelen met zuiveringszout / sodium bicarbonaat

Zuiveringszout/ sodium bicabonaat zorgt voor een uitgebalanceerde pH-waarde in de huid. Een 'verstoorde' pH waarde kan acne veroorzaken hetzij verergeren. Daarnaast heeft zuiveringszout ontsmettende eigenschappen en gaat het ontstekingen tegen.
Het kalmeert de huid.

Gebruik: mix een theelepel zuiveringszout met een theelepel water (of citroensap) en roer het tot een papje. Reinig je gezicht en masseer het papje met je vingertoppen voorzichtig over je gezicht. Maak je gezicht vervolgens schoon met lauw warm water. Zorg ervoor dat alle zoutkorreltjes van je huid verdwenen zijn.

Frequentie: 2 tot 3x per week.

Mocht je het willen uitproberen: Backing soda is goedkoop te verkrijgen in een Toko en kost ongeveer € 2,50.
Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om je acne te verminderen moet je verschillende stappen volgen:

1. Eet gezond. Veel suikers en vet verergeren de acne; dus neem ook minder chocola aangezien daar veel suikers en vet in zit. Als je af en toe dan een stukje neemt, neem dan pure chocola van 72% of hoger: dit heeft een hoger cacaogehalte en dus minder vet en suikers.

2. Reinigen. Dit is de allerbelangrijkste stap: reinig je gezicht 2x per dag, niet meer en niet minder. Dit is het beste te doen met een goede reiniging van bijvoorbeeld Cenzaa. Cenzaa heeft verschillende reinigingen die je kan afstemmen op jouw huid en die gebaseerd zijn op natuurlijke stoffen. Gebruik geen reinigingen met paraffinum want dat verstopt je huid. Goedkope reinigingen bevatten vaak deze stof.

3. Ga naar de schoonheidsspecialiste. Kies een goede schoonheidsspecialiste waar je af en toe heen gaat om een acnebehandeling te doen. Zorg wel dat je een goede hebt die de juiste producten gebruikt. Overleg met de schoonheidsspecialiste hoe vaak je er naartoe moet want dit is afhankelijk van jouw huid.

4. Niet krabben of uitknijpen! Krabben moet je natuurlijk sowieso niet doen. Uitknijpen lijkt een handige actie maar dit moet je nooit doen want je hebt niet de juiste techniek onder de knie die je schoonheidsspecialiste heeft en je zit er nooit precies voor.

5. Gebruik de juiste producten.

Een goede reiniging om een vette huid te reinigen is de Rise & Shine cleanser van Cenzaa. Doe dit zoals je al zei 2x per dag. Om een vette huid te dehydrateren, maar niet te veel, kan je het best de Rebalancing Splash van Cenzaa gebruiken: deze vermindert de talgproductie en verzorgt je huid goed. Als je huid erg dik is (dat kan zo zijn bij een vette huid) is de Illuminating Skin Peel van Cenzaa erg effectief. De sterkte hangt af van de dikte van je huid. Ik heb zelf een erg goed ervaring met Cenzaa: mijn acne is er duidelijk door verminderd (ook met behulp van de schoonheidsspecialiste).

Kijk anders eens op de website van Cenzaa
www.Cenzaa.nl