is de grote van de penis voornamelijk afhankelijk van de hoeveelheid testosteron?

Op het y chromosoom lag dacht ik het gen voor de aanmaak van testosteron. Maar bepaald de hoeveelheid de grote van de penis of heeft de vrouw daar ook nog invloed op? En hoe ziet de aanmaak van een grotere hoeveelheid testosteron er genetisch uit?

8 jaar geleden
7.6K
Ritsuka
8 jaar geleden
In rust of stijve toestand?
erotisi
8 jaar geleden
Doe de slappe maar. En mocht iemand weten of testosteron ook van invloed is op de harde dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
wilkers
8 jaar geleden
Is dat niet gewoon een kwestie van meer 'vlees'?
Edraket
8 jaar geleden
Zelf weet ik het niet, maar mijn Braziliaanse vriendin vertelde me dat "opgepompte sportschool types" allemaal een kleine penis hebben.

Bekend is, dat als het lichaam minder eigen testosteron aanmaakt, omdat testosteron pillen worden ingenomen, de penis kleiner wordt. Blijkbaar hangt de grootte van de penis niet af van de hoeveelheid testosteron in het lichaam, maar van de hoeveelheid testosteron die het lichaam zelf aanmaakt, of van het mechanisme dat die aanmaakt regelt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn ook mensen met een grote neus of met grote voeten. heeft niets met testosteron te maken. denk dat het met de penis ook zo is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Edraket: Je doelt op inname van grote hoeveelheden hormonen? Dat zegt niks over normale situaties. Van lage tot normale niveau's is er een verband:
http://www.ergogenics.org/hcg-als-penisverlenger.html
(het is niet de enige factor)

Het beste antwoord

Nee, de lengte van de penis wordt bepaald door de lichaamsbouw. Een grotere man heeft vaak (niet altijd) een grotere penis. Lichaamsbouw wordt bepaald door erfelijke factoren, dus erfelijke factoren bepalen ook de grootte van de penis.

Er zijn ook andere factoren die de lengte en omtrek van de penis bepalen, zoals lichamelijke inspanning, temperatuur en angst. Te dikke mannen hebben een 2 maal zo hoge kans op een kleine penis en na een radicale prostaatverwijdering voor prostaatkanker kan de penis afnemen in lengte. Ras en leeftijd (behalve voor of na de pubertijd) hebben geen invloed op de lente en omtrek van de penis.