voor s'nachts zet een emmer naast je bed

overdag kan ook

ik denk dat je steeds verkeerd eet bier en vet kunnen niet samen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het zo erg:

Angst voor braken
Je bent continue met je angst voor het braken bezig.
Behalve dat je bent bang voor het braken kan het ook zijn dat je bang bent voor de mening van anderen in het geval je zou moeten overgeven.
Je angst voor het braken neemt toe wanneer jij je niet lekker voelt of ziek bent.
Door je angst zie je vaak tegen afspraken op. Je angst maakt dat je afspraken afzegt.
Of je durft niet met de trein of de metro, omdat je daar niet kan ontsnappen.

Dan heb je een braakfobie, een overgeeffobie, oftewel emetofobie.

Minstens 115.000 Nederlanders en Belgen kampen met een extreme angst voor overgeven en misselijkheid. De fobie voor overgeven - ook wel emetofobie genoemd - is de zevende meest voorkomende fobie ter wereld.
Een fobie, of angststoornis, zal meestal verholpen worden door specialistische hulp van psychologen of dergelijk.

Hier is een website daarover, met en forum, waar je kan praten met lotgenoten.

Er is ook een stichting emetofobie.

http://www.emetofobie.nl./
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herkenbaar ! Wat mij altijd erg helpt is even naar buiten gaan en even op de wind gaan staan.
en dan bedoel ik ook als je zo ziek bent als de spreekwoordelijke hond.
Dus ook al lig je in je bed te zweten hup ! naar buiten !
sjaal om en even luchten.
het is me menig keer gelukt .
maar als je echt iets verkeerds gegeten hebt dan ontkom je er niet aan maarja... dan nog kun je beter in je tuintje nekken als in je bed :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
drink geen water voor je begint met je eten maar pas na je hebt gegeten.
zit ook niet op jouw buik als je net gedronken hebt .
;D