Dat moet je niet laten gebeuren! Je moet laten zien dat er met jou niet te spotten valt. Op het moment dat je er niets aan doet wordt je een makkelijk doelwit en zal je vaker last krijgen van dit soort praktijken! Laat je tanden zien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat als je geen tanden hebt. Hoe moet je die kweken? Moet je van een zachtaardig iemand zijnde een brutaal iemand worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen moet leren om voor zichzelf op te komen, zo ook in dit geval.
vertel het tegen je ouders en ze zullen je helpen om een oplossing te vinden

praat ook met de leerkracht als he top school gebeurd

je zou ook een weerbaarheids training kunnen volgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Terug pesten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Praten over pesten is absoluut geen klikken!
Praten over pesten is opkomen voor jezelf. Het is de eerste stap die je kunt zetten om het pesten te doen stoppen.

Praten over pesten
Niemand wil gepest worden en jij dus ook niet.
Als de pester jou vaker dan één keer pijn doet en als jij daar niets tegen kan doen omdat hij een grotere mond heeft, of sterker is, dan kun je daar met iemand die je vertrouwt over praten.

De pester wil graag dat jij het aan niemand vertelt, dan kan hij doorgaan met jou te pesten zonder dat iemand er iets aan doet. Dat wil jij toch niet? Wel vertellen dus en niet geheim houden! Ook als de pester zegt: "Als je het vertelt dan sla ik je in elkaar!"

Praten over pesten is absoluut geen klikken!
Praten over pesten is opkomen voor jezelf. Het is de eerste stap die je kunt zetten om het pesten te doen stoppen. Het is dus juist heel goed om aan je vader of moeder, aan je vriend of vriendin, je meester of juf te vertellen wat je dwars zit. Zij willen graag dat je je goed en veilig voelt en zullen je daarom steunen en helpen om een oplossing voor het probleem te vinden. Dan stopt het sneller! Dat wil jij toch ook?

Je bent misschien bang om het thuis of op school te vertellen, maar als je niet praat over pesten, duurt het pesten langer! Daarom geven we hier een paar tips:

* Kies iemand die je echt vertrouwt bijvoorbeeld je vader of moeder, je leerkracht, docent of de voor- of naschoolse opvang.
* Kies een rustig moment zodat je vader of moeder, je leerkracht, docent de tijd heeft om naar je te luisteren.
* Zeg: "Ik wil je iets vertellen, waar ik niet zo gemakkelijk over praat.”
* Zeg: “Beloof me dat je alleen luistert en niet meteen iets gaat doen."
* Vraag dan: "Wat gaan we samen doen?"
* Spreek met elkaar af dat het niet buiten je om gebeurt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geef ze je meest nonchalante blik, kin omhoog, borst vooruit. en loop weg.

Toegevoegd na 1 minuut:
ga in ieder geval niet flippen, en huilen, dat vinden ze geweldig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lachend weg lopen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JA, ze gewoon heel erg hard uitlachen!
tja, hun zijn in dit geval wel de zieligste.
reden genoeg om te lachen!
jezelf niet kwetsbaar opstellen, als ze merken dat ze je in de hoek kunnen drijven en je last hebt van het pesten dan zul je heel lang het pispaaltje blijven want je juf heeft je niet 24 uur in het oog.

geef het wel door aan je ouders en kijk wat jezelf kunt doen om het pesten voor te zijn.
1 keer flink tandjes tonen bij het popie-jopie van school en klaar ben je met de hele groep want degene die je pest doet dit enkel om stoer te doen en is zelf vaak bang om anders zelf gepest te worden..als die persoon pest dan word hij/zij stoer gevonden en daar wil iedereen wel achteraan lopen..

negeren en zoek een ander met wie je de tijd kunt doorbrengen zodat je niet alleen staat.

anders kun je eens met de kindertelefoon bellen..die weten hier heel veel meer van en dat is een gratis nummer
dus je kunt zo bellen.

doen hoor, laat zien dat er niet met je te pesten valt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
praat er zoveel mogelijk over,tegen iedereen waar je t maar kwijt kan.hoe meer mensen t weten,des te beter.laat je door iedereen advieseren,steunen of helpen.hou t helder in je hoofd,er is niks mis met jou,maar wel met degene waar jij last van hebt.en dat hoort niet.ik wens je succes,en hoop dat t snel ophoudt voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verteld meer over hun dan over jou,zulke figuren zijn geen knip voor hun neus waard

negeren en nooit meer mee spreken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vriendin van mij wordt ook veel gepest, ze laat zich nu overzetten naar een andere school. Ik weet niet of zoiets zou helpen, omdat je dan in een geheel nieuwe omgeving weer begint. Maar nieuwe omgevingen bieden ook weer nieuwe perspectieven.

Heb het er wel vaak met haar over gehad. Ze durft ook niets terug te zeggen tegen die mensen en toen ze het tegen de leraar zei ging die leraar met die pesters in gesprek. Dat resulteerde in dat ze nog meer gepest werd, maar nu dan ook *buiten* school. Ze zoeken haar gewoon overal op..

Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van hoe die pesters zijn en waarom ze eigenlijk precies pesten. Maar hoe je daar achter moet komen weet ik niet.. misschien dat de docent toch een uitweg kan bieden. Sommige scholen mogen pesters namelijk ook naar een soort school psycholoog sturen, waar die man/vrouw dan een analyse doet over zo'n kind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
" ze laat zich nu overzetten naar een andere school"
Ze zouden juist die pesters moeten overzetten (zeker als de pesters aan te wijzen zijn). Naar een streng heropvoedingsinstituut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen moeten van volwassenen leren, als je zo om gaat met je medemens kun je zelf misschien ook nog wat bij leren.
Kinderen doen allerlei onwenselijke dingen, zou je zo`n kind voor elk wissewasje naar een opvoedingsgesticht sturen dan wrodt het stil in de straat.
Een deel moet ook bij de gepeste opgelost worden (weerbaarder maken enz.)
Heel simpel gezegt, een dief moet gestraft worden, dat staat buiten kijf, maar je moet niet de sleutel in je voordeur laten zitten en het vreemd vinden als je bij thuiskomst een leeg huis vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pesten is absoluut geen wissewasje. Dat moet gecorrigeerd worden.
Stilte in de straat is prima. Regelmatig lopen er hier in 't weekend dronken jongelui herrie te schoppen in de straat - juist omdat ze nooit aangepakt worden. Oppakken, en niet slechts 1 nacht in de cel. Dat helpt niet. Sleutel: als ik per ongeluk de sleutel in de deur laat zitten, is er nog steeds geen recht om naar binnen te gaan. Ik zou 't niet vreemd vinden nee, dat er dan is ingebroken. Maar niet omdat 't dan wel akkoord is.
Een inbreker die een losse deur vindt, moet evengoed keihard gestraft worden.
JIj pest
doe er wat aan
als jij het niet doet doet niemand het
stop met pesten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon doen ofals je niet wordt gepest. Geen aandacht besteden. En maken dat je daar weg komt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er geen aandacht aan besteedt, kan 't daardoor erger worden. (Net zoals 't ook erger kan worden als ze merken dat je 't erg vindt.)
je niet helemaal onzeker voelen er zijn vast nog wel andere kinderen om mee te spelen... zo niet naar een meester of juf gaan.. of naar je ouders/verzorgers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijf positief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je gepest wordt, heb je heel veel drukknopjes waarmee jij beïnvloedbaar bent. Je bent erg afhankelijk wat anderen van je vinden.
De manier waarop je daarop reageert is aanleiding om dit uit te breiden, want het is kennelijk komisch.

Het beste wat je kunt doen als je wordt gepest, is het NIET ERG VINDEN WAT ER GEBEURT.

Op het moment dat jij het niet meer erg vind of vervelend, hoe je niet meer hierop te reageren. Hebben zij dus geen uitwerking die zij zoeken en waarop ze kunnen lachen.

Het niet erg vinden, moet echt een uitstraling zijn. Met je hoofd omlaag weglopen, is een uitstraling dat je het wel erg vindt.

Zolang zij de indruk hebben dat het iets vervelends met je doet, gaan ze verder. Heb je bijvoorbeeld rood haar, dan kunnen ze schelden rooie. Ipv dat het vervelend is, kan je ook denken: ik ben trots dat ik rood haar heb, want zo zijn er niet veel.
Dan zal 'rooie' geen invloed meer op je hebben en vind je het niet erg.
En door het dwingende moet je doorheen kijken. Zij doen dit alleen omdat ze zelf bang zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet dat niet laten aanslepen en denken:dit kan ik nog wel verdragen.Op de lange duur ga je met angst naar school en dat is er ver over.Stap meteen naar een verantwoordelijke en zeg dat je dit absoluut niet meer neemt en eis sancties.