Wat gebeurd er met de lege ruimte in je buik als je baarmoeder is weggehaald?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

De "ruimte "wordt "gevuld" met weefsel dat in je buik zit.

Je onderbuik is gevuld met darmen, blaas en baarmoeder.
Wanneer je een volle blaas hebt geleegd, sluit het weefsel ook weer mooi aan. Er blijft geen " gat" nadat je geplast hebt.
Zo ook met je ontlasting. Naar een flinke drol sluit het weefsel zich ook weer keurig aan.

Toegevoegd na 3 minuten:
De maat van een baarmoeder ( zonder zwangerschap) is ongeveer de grootte van een druif.

http://www.americorpscontest.org/The-lower-segments-role-is-to.html
Erna55
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
de grootte van een peer... :)
Plus.
Erna55
8 jaar geleden
" In het eerste trimester, de baarmoeder blijft klein en is de grootte van een druif."
Binnenkant druif, buitenkant klein peertje ?
Ivana
8 jaar geleden
http://baarmoeder.eu/baarmoeder-grootte/ Ik vond nog 4 andere sites waar diezelfde maat werd genoemd. :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5 cm breed en 8 cm lang ( zonder zwangerschap), dus is wel een forse druif....
tinus1969
8 jaar geleden
Aanvulling: vergeet niet dat de inhoud van je buik tamelijk flexibel is.