Hoelang blijft een oog ontstoken?

Eergisteren is er tijdens het werken met een bosmaaier vuil omhoog gevlogen, recht in mijn oog. Het traant, is rood en doet een beetje pijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (6)

Dat kan een paar dagen tot een week duren.
Maak het regelmatig schoon met gekookt en afgekoeld water en laat er even een arts naar kijken, want het kan wel eens beschadigd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meestal ong 3 dagen ik had het 2 weken geleden een doos in mijn ogen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar de huisarts, er kan wat in je oog zitten, de
huisarts kan dat verwijderen, en met wat oogdruppels van de huisarts is het met 2 a 3 dagen opgelost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat morgen nog zo is, moet je een afspraak maken met de huisarts. Die kan kijken of er niets beschadigd is.

Wees heel zuinig op je ogen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat bosmaaiers veel snelheid geven aan vuildeeltjes als zandkorrels, kan je hoornvlies beschadigd zijn.
Controle is dan wenselijk en daar lang mee wachten is onverstandig, er kunnen vuildeeltjes IN je oog gedrongen zijn en die moeten er beslist asap. uitgehaald worden.
Blijven je ogen langer dan een paar dagen geirriteerd , dan zou ik beslist een arts raadplegen.
Naast het verwijderen van ingeslagen vuil, kan ook desinfectie, antibiotica en ontstekingsremming nodig zijn.
DUS NAAR DE DOKTER ALS HET LANGER DAN EEN PAAR DAGEN DUURT OF METEEN NAAR DE DOKTER ALS INGESLAGEN VUILDEELTJES TE ZIEN ZIJN.
Veeg die er zelf dan niet uit, het middel is dan erger dan de kwaal.
Alles wat er niet met spoelen (zie vorig antwoord) uit gaat, is een reden de arts spoedig te raadplegen.
Als je ogen verder ontsteken ben je veel verder van huis.
Volgende keer beslist een veiligheidsbril gebruiken.
Het gevaar van bosmaaiers en haakse slijpers wordt erg onderschat, het zou verplicht moeten zijn deze met goed afsluitende veiligheidsbril (en gehoorbescherming) te gebruiken.
Een flink ontstoken oog heelt vaak niet meer voor 100%,
Dat kun je voorkomen door er op tijd bij te zijn.
"Flink"zijn is dan een vorm van dom zijn.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zet een kopje kamille thee en laat t een beetje afkoelen.daar kan je je oog mee spoelen.bij mij heeft t vaak wonderen verricht.meestal binnen 2 dagen is t weg.mocht t langer dan 3 dagen duren,dan zou ik er even naar laten kijken.