is veel in bed liggen slecht?

Ik vraag me af of veel in bed liggen slecht is. Zelf lig ik namelijk na school of in het weekend in bed, muziek te luisteren en een beetje op mn telefoon of laptop te kloten. Ik weet van mezelf dat ik zo een hele dag in bed zou kunnen liggen zonder me te gaan vervelen. Voor de rest sport ik wel veel (korfbal, hardlopen) en heb ik ook genoeg vrienden waar ik dingen mee doe. Maar de rest van de tijd lig ik dus veel. Deze gewoonte begon eigenlijk toen ik een tijd lang vaak moe was, wat nu minder is. Is er iets mis mee, behalve dan dat ik mijn tijd nuttiger zou kunnen besteden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
10.2K
Ritsuka
8 jaar geleden
mogelijk krijg je te weinig beweging op een dag zo.
en het lijkt mij voor houding ook niet bevordelijk
Amadea
8 jaar geleden
Sport je daarnaast wel enkele uren per week intensief? Zo niet, dan is het slecht voor je botten en spieren om veel in bed te liggen. Je spieren slinken en je botten worden minder sterk, waardoor je sneller iets breekt bij een val.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik weet niet of bankhangen verantwoord is want dat doet een groot gedeelte van de bevolking ook. En niet in een juiste houding. Half liggend op de bank het hele weekend of elke avond voor de tv. Wat je verder erbij doet klinkt niet ongezond. Ik zie geen verschil tussen op bed liggen of bankhangen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ritsuka & @amadea, over sport/ beweging maak ik me niet zoveel zorgen. Ik heb 2x per week training en meestal 's zaterdags ook nog een wedstrijd, en natuurlijk gym op school en verder loop ik soms nog hard. Voor de rest fiets ik ook altijd overal heen dus ik denk dat ik al met al voldoende beweeg. Kwa houding is het inderdaad niet goed, daar geef ik jullie gelijk in.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Slapen is gezond ,maar alleen liggen niet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat liggen in bed beter is dan zitten op een stoel.
Want dat is de vergelijking toch?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rust is ook belangrijk,je sport genoeg zie ik.

Het beste antwoord

Als uw lichaam de juiste houding heeft, kan het ontspannen en herstellen. dit kan zittend of liggend.

Wat je gezondheid betreft maakt het niet uit of je in "luie " vrije tijd op een stoel zit of in bed ligt.
Wanneer je bij langer in bed liggen geen rugpijn oploopt, heb je daar een goede houding.
Het gaat er voor je gezondheid verder om of je de rest van de tijd voldoende beweegt.
Erna55
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door te veel in bed te liggen kan je last krijgen van je rug. Naar mate je ouder wordt kan je hier klachten van krijgen vooral als je minder gaat sporten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij een verticale houding is de vochtcirculatie beter. Teveel horizontaal liggen is dus niet goed en zorgt voor achteruitgang in je gezondheid. Lijkt je dat je ook wel merkt aan je lijf dat het je lichaam geen goed doet.
Als je je bed wat schuin hebt of of je hoofdeinde wat hoger of een dik kussen, is dat wel beter.
Sowieso beter om inspanning en rust in balans te hebben.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden