Hoelang duurt je lichaam erover voordat het suiker omzet in vet?

Bijvoorbeeld: Stel dat je een reep chocola hebt gegeten, wanneer gaat je lichaam dit omzetten in vet'?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6K

Antwoorden (2)

Dat hangt heel erg af van hoe snel je maag zich ledigt.... De meeste vertering en opname processen gebeuren nl. in je darmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrijwel meteen.
Ook al omdat in chocolade over het algemeen veel vet zit.

Rond suiker zitten geen vezels. Die kunnen daarom heel makkelijk en heel snel worden opgenomen in het bloed.
Verbranden betekent dat suiker wordt omgezet in energie (en in CO2 en water).
Zonder vitamine B vindt die omzetting niet goed plaats. Daardoor blijft suiker voor wat het is, of ze wordt omgezet in vetten.
Tenzij je er dus voor zorgt dat je die reep chocola weer heel snel gaat verbranden.

Het hangt ook van je spijsverteringssysteem af. Dat is wat anders dan je stofwisseling.