Is er een manier om sneller van ringworm af te komen?

Ik probeer zo hygiënisch mogelijk te zijn en gebruik 2x per dag miconazolnitraat en elke dag selsun, maar moet dat vanaf maandag maar 2x per week gebruiken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Ik weet uit ervaring dat je geduld moet hebben.
Het is een rotkwaal maar heus je komt er van af.
Bij mij heeft het een paar weken geduurd, precies weet ik dat niet meer (lang geleden).
Heel veel beterschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar de drogist en koop het middeltje tegen wormen .
Wel goed de bijsluiter lezen omdat die er voor meerdere soorten wormen zijn .
Er zitten 6 tablettjes in het doosje .
En na 2 weken moeten de wormen verdwenen zijn .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behandeling vindt plaats door middel van een antimycoticum (schimmelbestrijdend middel) in de vorm van zalf of crème, of tabletten.

Voorbeelden van zalven en crèmes zijn: miconazol, ketoconazol, clotrimazol, terbinafine of itraconazol. Als tabletten gegeven worden, wordt nogal eens terbinafine of itraconazol gegeven.

De lichaam zorgt er zelf ook voor dat dit bestreden wordt (verbetering is als eerst te zien aan de binnenkant van de ring geleidelijk naar de buitenkant) en er is helaas geen andere manier om hier snel van af te komen.