Waarom kan een operatie ter hoogte van de heup niet uitgevoerd worden onder locale anesthesie ?

Is maar een kleine interventie van hooguit een half uur maar chirurgen willen daarvoor algemene anesthesie.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
Het zal niet aan de locatie liggen, maar aan de soort van ingreep.
De tijd van de ingreep doet er niet toe.
Belangrijker is of het weefsel te verdoven valt.

Het beste antwoord

Als er dicht bij vitale delen geopereerd moet worden, kan je beter onder algehele narcose werken, omdat de kans op beweging van de patiënt het kleinst is. Bij lokale anesthesie kan de patiënt bewegen en is (daardoor) de kans op het raken van vitale delen groter.
jc54