Wat kan je doen tegen spiertrekkingen?

Als ik bijvoorbeeld in bed lig heb ik soms last van een spier in m'n been (ook wel eens ergens anders) die even aanspant en dan weer loslaat. Dit gebeurt dan elke 5 seconden ofzo. Het is heel vervelend, omdat ik er voor zover ik weet niets aan kan doen. Heeft het met stress te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ja dat heeft met stress en spanningen te maken.

Er zit namelijk teveel spanning in de spieren, maar je lichaam is slim en die wil die spanning losschudden. Het is dus een positief iets.

Maar het is jouw instelling of het je kwaad gaat doen of niet. En jouw instelling is momenteel: vervelend.
Dat houdt in dat je het niet wil en je lichaam zal er ook mee stoppen (die luistert altijd heel goed naar je wil). Waardoor die spanning in je lijf blijft. Daardoor kunnen de spanningen zich opstapelen totdat het als een probleem ontwikkeld.

Je moet er dus positief bij blijven. Heb de instelling: goed zo, schud die spanning er maar uit, en als je klaar bent is de spanning weg.
Dan laat je het toe, en dat is super belangrijk. Wees blij dat het gebeurd, wees blij dat jouw lichaam je wilt helpen.
Jij bent de gelukkige die zo een mooi en goed lichaam heeft.

Ik spreek uit eigen ervaringen. Ik heb vroeger ook die trekkingen gehad en altijd vervelend gevonden. Ik heb ook mijn portie problemen gehad.
Sinds ik dit weet, heb ik nog steeds die trekkingen, maar ik beschouw het positief. En ik voel ook die spieren zich gaan ontspannen en alles weer probeert te herstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan een teken zijn van magnesiumtekort.
Neem gedurende een week 1 magnesiumtablet per dag.
Is het na een week nog niet over, dan is het verstandig naar een dokter te gaan.