Hoe gezond is midalgan?

Kan het dus kwaad als je het redelijk vaak gebruikt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Volgens de internet apotheek:

"2. Op welke bijwerkingen moet ik letten?

Behalve het gewenste effect kan Midalgan warm bijwerkingen geven. De belangrijkste bijwerking is een warm, stekend en branderig gevoel.

Regelmatig
Warm, stekend, branderig gevoel na aanbrengen. Dit gevoel is normaal en hoort bij de werking van dit product.
Zelden
Brandwonden bij gebruik van het warmtesmeermiddel op de huid onder vochtige kleding of op zwetende huid die is afgesloten met slecht vochtdoorlaatbare kleding.
Overgevoeligheid voor een van de bestanddelen van Midalgan warm op. Dit merkt u aan jeuk en huiduitslag. Stop dan met het gebruik en let erop dat u Midalgan warm niet opnieuw gebruikt.

3. Heeft Midalgan warm een wisselwerking met andere medicijnen?

Geneesmiddelen op de huid: bij gebruik van warmtesmeermiddelen die een salicylaat bevatten, neemt de huid geneesmiddelen op de huid beter op. Dat betekent dat de werking en de bijwerkingen van het middel sterker kunnen worden. Gebruik daarom op dezelfde plekken alleen geneesmiddelen op de huid na overleg met uw arts. Basis- of onderhoudscrèmes kunt u wel gebruiken.

4. Als ik Midalgan warm gebruik, mag ik dan...

autorijden, alcohol drinken en alles eten?
Bij Midalgan warm zijn hiervoor geen beperkingen.

5. Kan ik Midalgan warm gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?

Zwangerschap
Er is weinig bekend over de veiligheid van warmtesmeermiddelen bij gebruik tijdens de zwangerschap. Gebruik het daarom liever niet.

Borstvoeding
U kunt Midalgan warm veilig gebruiken. Het wordt al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind.

Let bij sterk geurende smeermiddelen op dat het kind de geur niet inademt. Het kan er ademhalingsproblemen door krijgen."

Verder worden er geen beperkingen gegeven voor de duur van het gebruik, alleen het advies dat je bij spierpijn die na een week niet is verdwenen, een arts moet raadplegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal ermee te maken hebben dat het niet is onderzocht op zwangere vrouwen. Het hoeft dan geen probleem te zijn, maar bij zwangerschap wordt in bijsluiters het principe 'bij twijfel niet doen' gehanteerd. Zelfs als er geen enkele reden is waarom het schadelijk zou zijn. Bij borstvoeding wordt eerder aangehouden: als er geen reden is waarom het onveilig zou zijn, en het is niet aangetoond in de moedermelk, dan kan het. Maar slordig is het wel, om daar die zwangere vrouwen weer bij te noemen.

Andere antwoorden (2)

Als je het zo nu en dan gebruikt is het een onschuldig middel.Het is net zo gezond als douchegel,dat wil je ook niet dagelijks gebruiken,doch midalgan is een stuk milder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens onderstaande link zitten er geen risico's aan het middel en kun je het onbeperkt gebruiken. Wel kun je er overgevoelig voor zijn en dan moet je opletten.