Als ik buiten loop heb ik last van een loopneus of een verstopte neus; soms ook traanogen. Kan dit duiden op hooikoorts?

En zonee, wat zou het dan kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als hooikoortservaringsdeskundige zeg ik dat je klachten er zeker mee overeen komen. Maar een huisarts kan je uitsluitsel geven. Even bloed laten prikken en je weet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je niet verkouden bent, lijkt dit de meest waarschijnlijke verklaring. Je kunt bij het Kruidvat een antihistaminicum kopen. Als hierdoor je klachten verminderen, kun je ervan uitgaan dat het een allergie betreft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hooikoorts daar lijkt het inderdaad veel op, maar ook een allergie voor fijnstof zou kunnen, zeker als je in een dichtbevolkt industrieel gebied woont of langs een drukke verkeersweg met veel vrachtverkeer.
Overleg met je huisarts, alhoewel het vaak voorkomt dat de allergieën niet duidelijk aantoonbaar zijn ondanks het feit dat je duidelijke uitgesproken klachten hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt idd als hooikoorts, wat ik echter apart vind is dat je het alleen buiten hebt, ik heb mijn klachten gewoon binnen en buiten aangezien de pollen je lichaam ingaan en niet alleen buiten je beinvloeden. Maar ik zou zeggen, als het echt hinderlijk is breng even een bezoekje aan je huisarts, die kan echt zeggen wat het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat had ik ook hoor, toen het begon, jaren geleden:
Zodra de zon begon te schijnen werd ik ziek, buiten. Duurde een hele tijd voordat ik wist wat het was.
Een bloedtest geeft niet altijd uitsluitsel. Vaak kunnen ze niets vinden.

Je kunt ook eerst antihistaminepilletjes proberen en kijken wat het effect op jou is. Bij lidl en aldi verkopen ze het tegenwoordig ook. Bij de drogist is het verkrijgbaar onder de naam claritine en allerfree geloof ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt verdacht veel op hooikoorts, ik herken de verschijnselen mijn man heeft het ook.
Even een tip over de verkrijgbare medicijnen, er is een Allerfre in de handel en die heeft als bijverschijnsel dat je er misselijk en heel slaperig van wordt.
Bij ons viel bijna een bouwvakker van de ladder door dat spul.
Mijn man en de bouwvakker zijn allebei overgestapt naar Reactine 10 mg, gewoon bij de drogist te koop, werkt snel en ze hebben er allebei geen last van verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van Allerfre (loratadine) wordt je normaal niét misselijk en slaperig! Ik neem het juist omdat het, anders dan oudere generatie antihistaminica, je niet zo duf maakt, zodat ik gewoon kan autorijden. Overigens klopt het dat Reactine een andere werkzame stof bevat (cetirizine) en óók behoort tot de nieuwere generatie niet-dufmakende antihistaminica. Waarschijnlijk zal de bewuste bouwvakker overgevoelig zijn geweest voor de werkzame stof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn man had dezelfde bijwerking, die kon niet meer autorijden of moest onderweg op een parkeerplaats tussendoor even slapen.
Wat zou het dan kunnen zijn?

Verdriet.

Om met Urbanus te spreken: verdriet dagge niet weet.....

Toegevoegd na 28 minuten:
Ga niet zelf experimenteren met anti-histaminen en hooikoortsmiddeltjes als je het niet weet.
Laat een test doen bij de huisarts, dan weet je het zeker.
Ik heb nu al een hele poos Aerius = desloratadine. Krijg ik voorgeschreven door de dokter en hoewel het niet vergoed wordt is het toch goedkoper dan de meeste middeltjes van het Kruidvat.