Hoe kan het dat ik meer buikpijn heb dan vroeger als ik ongesteld ben ?

Vroeger had ik niet veel last van mijn buik als ik ongesteld ben. Alleen de laatste twee keer had ik zo'n buikpijn dat ik alleen maar op bed kan liggen. Op sommige momenten is het echt ondraaglijk. Ik heb ook minder bloedverlies gehad dan eerst. Verder ben ik ook heel duizelig, heb zere spieren en kan amper eten. Ik ben al bijna 4 jaar ongesteld.
Tips om de buikpijn te verminderen zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Hoi,
problemen met de regels zijn nooit leuk.

Zelf had ik ook erg veel last van mijn regels. Zowel pijn als enorm veel bloedverlies.
( en met veel bedoel ik zowel tampon als groot verband met kantjes en nog doorlopen )
Een pijnstiller nemen helpt natuurlijk wel. Ik verkoos zelf een goede dafalgan1000 en dan ging het natuurlijk snel beter. Qua pijnstiller moet je nemen wat je in huis hebt natuurlijk en ook waar je tegen kan.

Een vrij stevige band of een gène kan helpen in niet te erge gevallen van pijn. Dat deed ik toch soms als ik echt weg moest.
Als je thuis kan blijven, een warm pittekussen of een kruik op je buik leggen. Of ga helemaal in een warm bad zitten. Die hitte helpt echt wel.

Nog een tip tegen erge pijn is seks,... al begrijp ik niet dat men daar op dat moment zin in kan hebben. Ik zeg het maar om volledig te zijn.
Andere tips tegen de pijn zijn oa : strekoefeningen, kamillethee, massage, warme melk, muskaat en vezels eten.
Alcohol best mijden net als stress, zout en nicotine.

Je zou met je arts kunnen praten. Er zijn verschillende soorten 'de' pillen die erg goed helpen tegen de pijn. De laatste soorten zijn ook erg zacht qua samenstelling en zo meer.

De pil werk echt, ik heb in de loop van de jaren 3 soorten gehad. Alle drie waren ze goed. Waarom veranderen dan? De eerste keer was omdat ik naar een generisch product overstapte. Toen nam ik de pil echt omwille van de pijn. Ik had geen vriend in al die jaren. De derde soort kreeg ik omdat ik na mijn bevalling niet te snel een tweede te krijgen. Nu neem ik niets en...
Na mijn zwangerschap zijn mijn bloedingen anders. De pijn is er nog, maar lang niet meer zo erg of zo lang. Maar dat is natuurlijk niet echt een oplossing waar jij op dit moment iets mee bent. Al is het wel leuk om te weten dat het kan veranderen.

Toch nog eventjes...
Het lijkt me ook een goed idee om zo wie zo naar de arts te gaan. Want duizelig, niet kunnen eten, zere spieren... en dat toevallig tijdens je laatste twee periodes. Daar zou ik toch eventjes een meer geleerde raad voor zoeken.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb hetzelfde. Ben nu zo'n 5 jaar ongesteld en heb sinds ongeveer een jaar geleden ook veel meer buik- en rugpijn als ik ongesteld ben. Dit is bij mij vooral de eerste één a twee dagen zo. Daarna wordt het minder. Ik weet niet waardoor dit komt maar bij mij helpt een ibuprofen en me er een soort van aan overgeven dus gewoon op bed gaan liggen. Daarnaast heb ik minder last als ik tampons gebruik.