Kun je door concentratie lichte kwetsures veroorzaken of genezen?

Soms voel je pijn minder als je er bijv. niet zo oplet of kun je juist meer ergens van genieten door er juist op te letten.

Door je zenuwbanen heb je contact met bijv. je (beschadigde) huid. Ik weet niet of je gericht je zenuwen kunt sturen naar bepaalde tactiele of pijnlijke plekken. Maar kun je door gerichte concentratie bepaalde plekken van je lichaam positief dan wel negatief beïnvloeden? Is daar onderzoek naar gedaan?

9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Ja, daar heb ik wat betreft hoofdpijn ervaring mee.

Het beste antwoord

Er zijn voorbeelden van mensen die zichzelf door concentratie " wonden " toebrachten. Dit wordt stigmata genoemd.
Ook zijn er ( nog) niet verklaarde casussen van mensen die door " denken" tot iets in staat waren wat niet voor mogelijk is gehouden.

Dit fenomeen wordt beschreven in :
Phantoms in the Brain
Human Nature and the Architecture of the Mind
Auteur: O. Sacks. V. S. Ramachandran
Erna55
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is vooral placebo-effect kleine kwetsuren genezen vanzelf en grotere hebben verzorging nodig, sorry voor de teleurstellling maar dit is bijna onmogelijk.

Als het tegendeel bwezen word wil ik het wel eens gaan proberen :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Matrix Energetics - Founder Richard Barlett
genezen dmv contact maken met het energetisch veld en het moment opzoeken dat het mis is gegaan met het lijf en dan vlak daarvoor de weg veranderen.
op youtube vind je honderden filmpjes van mensen die dit gedaan hebben.
succes!