Als iemand heel erg uit zijn mond stinkt, kan je dat dan ook nog ruiken aan de lucht die hij uitademt met zijn neus?

Wanneer die persoon zijn mond dicht heeft, kan de vieze geur dan via de neus naar buiten komen? Of is deze lucht altijd geurloos?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij niet. Daarom boer ik meestal dor mijn neus.

Het beste antwoord

ja zeker...de holte van neus en mond is een open gedeelte
deze staat in rechtstreekse verbinding met de maag..of je nu de lucht door je mond uitademd of door je neus het komt er toch uit alleen door de mond is het sterker.
de stank kan zelfs door de porien komen of tijdens het transpireren..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja helaas maar waar... je snapt gewoon niet dat ze het zelf niet ruiken :-( +

Andere antwoorden (4)

Sommige mensen ruiken uit hun mond omdat hun tandvlees erg ontstoken is. Bij hevige ontsteking ruik je het zelfs als ze door hun neus uitademen.

Soms hebben mensen maagaandoeningen, ook deze kunnen zo heftig zijn dat je het ruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dat kan misschien wel. Als je echt vlakbij hem/haar zit kan je dat wel ruiken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan.
Voor mijn maagoperatie was dat zo, en dat is heel erg
vervelend niet alleen voor de omgeving, maar ook voor de
persoon zelf, met maagproblemen kan je er niets tegen doen, gelukkig ben ik door die operatie van die
problemen genezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de meeste mensen komt de vieze geur van het achterste gedeelte van de tong. Dus al poets je twintig keer per dag je tanden, je blijft het ruiken... ook als je door je neus ademt, omdat het achterste van je tong grenst aan je neusholte... de uitgeademde lucht gaat er dus langs.

Om hier iets aan te doen, bestaan er tongborstels of tongschrapers, waarmee je het stinkende laagje aanslag van de achtekant van je tong kunt schrapen. Dat, en tandenpoetsen, en gorgelen met chloorhexidine of een andere (antibacteriële) mondspoeling kan dan heel goed helpen. het duurt wel even voordat het evenwicht weer helemaal goed is.

Helaas werkt dit niet voor mensen die vanwege maag, of verteringsproblemen uit hun mond ruiken. Daar komt het vaak door oprispingen, en dat ruik je ook door de neus. Denk maar eens aan wat er gebeurt als je te snel cola drinkt... dan komt het ook je neus uit. dat is nou eenmaal een rechtstreekse open verbinding.

Helaas voor veel mensen, zowel de 'ruikers' als de 'geurders', zit er geen 'reukfiltertje' in je neus...