kan je je tong inslikken ( naar achteren verslappen en de luchtweg blokkeren)

Kan je tong zomaa zonder reden verslappen en na achteren zakken??
een vriendin van mij heeftchronische angststoornis en hyperventilatie ze heeft periodes datz e de tong niet meer voelt...ze eet niks meer en drinkt amper omdat ze bang is dat ze de tong inslikt..
de dokter en alles zegt dat dat niet zomaar kan en soms zeggen mensen van wel en ze geloofd die mensen die zeggen van wel
we weten dat het kan als je bewusteloos bent..of epilepsie hebt..maar kan het ook als je niks hebt of door hyperventilatie
ze is voor de rest gezond alleen nu kan ze weinig omdat ze niks meer eet ze heeft hulp gezogt maar ze kunnen nog niks voor de betekenen ze moet ma wachten en ze is zooo bang help?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

je tong is je sterkste spier in je lichaam. de naam spier zegt het al: je kan het controleren, op het moment dat je de controle over je spieren kwijtraakt- in dit geval een epilepsie aanval- dan verslapt je tong ook. het feit dat je vriendin haar tong neit meer voelt betekent niet dat de tong is verslapt en dus kan ze gewoon nog eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat kan niet.

En je vriendin is absoluut niet gezond.

Die moet zo snel mogelijk van die angststoornis afgeholpen worden.
Wat voor hulp heeft ze?

Ze moet in therapie. Bij een psycholoog ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij komt het tong inslikken ook bij voetballers wel eens voor, maar dan na een botsing met een andere voetballer.