Hoe kom je aan meer energie, fit voelen en zin hebben om dingen te doen?

voel me soms net als toen ik vijver had in me pubertijd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
paulus811
14 jaar geleden
Je zit toch niet toevallig nog op 2850 mtr? Er zit daar aanzienlijk minder zuurstof in de lucht en daar wordt je erg moe van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zit daar nog steeds maar heb het al een paar weken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel grappig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik vijver had ??? Huh ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, pfeiffer !
Da's niet best dan...

Antwoorden (9)

Alleen dingen te doen die je leuk vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is belangrijk om voldoende, gevarieerd en gezond te eten. Doe je dit niet, heeft je lichaam te weinig voedingsstoffen om energie van te maken.

Te weinig of niet sporten kan ook veroorzaken dat je je moe en lusteloos gaat voelen. Een half uurtje beweging per dag kan al helpen. Dit hoeft niet eens intensief sporten te zijn; wandelen kan al helpen.

Situaties waarin je stress en spanning ervaart kunnen je ook goed moe maken. Bekijk dus eens of je je wel gelukkig voelt in je privé, school en/of werk -situatie.
Meditaties kunnen ook helpen om je hoofd leeg en rustig te maken.

Het is altijd belangrijk om uit te sluiten dat het niet om iets medisch gaat. Via de huisarts kun je een bloedtest laten doen om te kijken of je misschien belangrijke vitamines tekort komt of er een andere medische reden is voor je vermoeidheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens met je huisarts praten.Misschien heb je last van een depressie.Wordt lid van een leuke(sportclub).Doe in elk geval iets om veranderingen aan te brengen.Ben je gelukkig met je leven?Ga ermee aan de slag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de eerste plaats halen we onze energie uit voeding dus voor een goede energiehuishouding is voldoende en goede voeding een eerste vereiste.
Wat jij mogelijk bedoeld is vitaliteit.
Om he vitaliteit te verhogen is het van belang dat acite en rust op een verantwoorde wijze afwisseld.
Verder is bekend dat bij een overgang(van winternaar zomer of andersom)de vitialiteit tijdelijk wat terug loopt. Geen reden tot onbezorgdheid.
De grote factoren zijn daarom ook Voldoende en verantwoord eten, voldoende beweging (vooral bij zittende beroepen.
Probeer bij eventuele activiteiten ook anderen te berekken of zoek een sportvereninig want er kan een goede stimulerende werking hebben als iemand je bijvoorbeeld komt ophalen om te sporten. Alleen zou je al makkelijker overslaan dan waneer anderen op je staan te wachten.
Zin om dingen te doen, en aan te pakken kun je verhogen door steed weer de voordelen voor ogen te zien.
Er zijn ook wel middeltjes als druivensuiker voor het tijdelijk verhogen van je energie niveau maar die zijn eigelijk als extra`tje bedoeld bij bijvoorbeeld zware lichamelijke inspanning of sportprestaties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het zelfde gehad elke dag even lopen begin met 10 minuten en elke keer een beetje meer je zal je beter gaan voelen

sucses
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had een beetje hetzelfde probleem. Ik was niet vooruit te branden, en ondanks dat ik altijd 'moe' was sliep ik ook nog slecht. Sinds een jaar gebruik ik het voedingssupplement Cellfood, wat ik elke ochtend pak. Ik voel me een stuk fitter, heb meer levenslust en zit beter in me vel. Ik kom zelfs weer aan sporten toe, en slaap beter. Ik bestel het altijd op http://www.cellfood.nl of http://www.sensipharm.nl/product.php?id=18
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan vele oorzaken hebben. Vooral `s winters hebben veel mensen er last van, minder zonlicht, betekent minder vitamine d en in jouw geval (aan de vorige vraag te zien van je) is stress en zorgen een grote factor die ervoor zorgt dat je teveel slechte energie ge-/verbruikt hebt. Een simpele bloedtest bij de huisarts wijst uit of het je schildklier is of een tekort aan ijzer of...whatever, maar dit kan niemand zo zeker weten. Feit is wel dat vaak verkeerde voeding ook een oorzaak kan zijn. Je hebt dan een teveel aan afvalstoffen in je lichaam.
Het lichaam heeft een eigen manier om afvalstoffen af te voeren. Dit gebeurt door; de lever, de nieren,de huid en het lymfestelsel. Af en toe een handje toesteken kan echt wonderen doen.
Een driedaagse ontgiftingskuur geeft het lichaam meer energie en verbetert ook de bloedsomloop en de afweer.
Als je lichaam de afvalstoffen slecht afvoert heeft dit grote invloed op je organen en dit leidt tot vermoeidheid en ziektes.
Enkele regels voor de "schoonmaakbeurt;
Alcohol, suiker en koffie zijn verboden! Hiermee geef je je lever en nieren enkele dagen rust. De spijsvertering werkt beter en de vetverbranding werkt sneller.
Eet veel groenten en fruit, deze zuiveren het lichaam net als volkorenproducten en peulvruchten.
Drink minstens 1,5 ltr. water per dag. Om veel schadelijke stoffen te verwijderen is veel water nodig. Als je urine helder en kleurloos is, drink je pas voldoende. Frisdrank en zelfs light zijn niet goed. Ook al zit er in light geen suiker, er zitten veel chemische toevoegingen in en dat is ook schadelijk. Maak een zuiverende citroendrank, die mag je altijd drinken;

Doe het sap v.1 citroen + een stuk schil ervan in een blender. Doe hier 250 ml. vers vruchtensap bij, 2el. extra vierge olijfolie, 1 st. verse gember of 2 t. knoflook bij en
mix dit 1 min. op volle snelheid.
Op www. gezondheidsweb kan je nog meer goede en slechte voedingsmiddelen zien. Frisse lucht doet ook wonderen, ga lekker wandelen!
Succes en sterkte!
amc
14 jaar geleden
Simpel en eenvoudig eigenlijk ,een eenvoudige yogaoefening zorgt voor ontspanning en een komplete energieboost ,binnen enkele minuten ben je terug weer opgeladen vol met positieve energie en je ballast heb je van je schouders laten glijden ,de staande en liggende hond is een goede positie daarvoor ,eens kijken bij www.live-consult.com kijken bij yoga voor beginners
groetjes Angelheart
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen, laat je niet verleiden door die dure producten te kopen. Een knoflookpilletje wil ook weleens helpen. Verder moet je zorgen dat je toch de deur uit gaat. Mensen opzoekt, en een toch een beetje in het leven staat. Je hebt n.l. zelf altijd de regie over je eigen leven. Jij bepaalt wat er gebeurt.