Hoe geef je een goedkoop een verjaardag zonder dat de gasten iets meenemen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bij hun vieren, scheelt je ook een boel slepen.

Het beste antwoord

Er zijn voldoende manieren om goedkope hapjes ed te maken, kijk eens op onderstaande link daar staat alles voor een feestje van 20 personen voor 65 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

inkopen bij de aldi/lidl ipv de appie heijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet te veel eisen stellen. Een kopje koffie, gebakje en een drankje met wat nootjes is al voldoende. Ze komen voor de gezelligheid niet voor het eten en drinken lijkt mij.

De gezelligheid maak je nog altijd zelf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste, waarom niet het idee dat de gasten iets meenemen? Wanneer iedere gast 2 flessen drinken en wat lekkers te happen meenemen kost het per gast niet veel en heb je toch een hoop in huis.. maar goed, dat wil je niet dus mag je ook weer vergeten wat ik zei :-)

Hoe je het dan goedkoop kan houden, haal van alles het huismerk (vooral c1000 basis is erg goedkoop én goed). let op aanbiedingen, koop groot in bij bv Makro en ga eens langs de Aldi, daar heb je ook prima spul voor weinig.

En het allerbelangrijkste.... koop niet te veel! Je zit altijd met veel te veel dingen die je overhoudt.. wees daar nu niet bang voor, wanneer iets op is, is het pech! Dan zijn er vast nog wel genoeg andere dingen op tafel. Dus wees zuinig met de hoeveelheid die je haalt.

Veel plezier alvast!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de sligro is de vis, en vis salade's enzo vrij goedkoop.
En je kunt natuurlijk ook gewoon wat suramistiks of andere vis groot in slaan, en dan in de vriezer gooien, daar kun je wel 3 of 4 feestjes mee geven.
Beetje mayo en kruiden erbij, en je hebt een lekkere salade voor op toastjes.
En verder is de sligro ook goedkoop, en lekker.
Het is alleen wel bijna allemaal grootverpakking.
Maar het meeste spul kun je in de vriezer gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sligro is toch een groothandel? Daar kan je als particulier niet kopen dacht ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet inderdaad wel een sligro pasje hebben, maar die kan gewoon iedereen aanvragen.
Mijn moeder heeft er ook een, en een vriend van mij ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
d'r is altijd wel een bekende vanje die zo'n pasje heeft, of van de Makro. Even lenen dan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, je kan ze ook lenen van iemand inderdaad ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het nadeel van de Sligro en de Makro is wel dat ze daar vooral of misschien alleen maar A merken verkopen. Ik denk dat je bij de Aldi /Lidl toch goedkoper uit bent.
Verder kan je wel zeggen gooi dingen in de vriezer, maar je moet wel op dat moment het geld hébben om groot in te kunnen slaan.
amerikaanse fuif geven...niks geks want iedereen kent het! zelfs op de scholen is dit heel normaal.
zorg zelf voor een beetje basis spul en die kun je goedkoop maar toch lekker bij de liddl kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop geen gebakjes of dure taart, maar cake en 'n bus spuitroom. Bij de Aldi uiteraard en niet bij AH. Aldi heeft ook hele goedkope drankjes zoals cola (light), cassis, appelsap enz. Voor de avond ook weer van de Aldi chips, nootjes en 'n wijntje. Prettige dag toegewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan er alleen nog maar aan toevoegen: niet teveel verschillende dranken, bv. alleen rood en wit en spa en jus. En dan Kaapse Pracht van de Aldi. (rood en wit en eventueel nog de rose).
In drank gaat vaak heel veel geld zitten.
.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoera voor de Kaapse Prut!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou best lekker hoor.
Borrelhapjes

Bereidingswijze
Ham-aspergerolletjes:
Gesneden achterham
Asperges
Roomkaas
Smeer op elk plakje ham een beetje roomkaas en rol hier 1 of 2 asperges in.
Steek eventueel vast met een prikker.

Gevulde eieren:
Hardgekookte eieren
Mayonaise
Kaviaarcrėme
Zout en peper
Halveer de eieren. Wip het eigeel eruit en prak dit fijn samen met mayonaise, kaviaarcrème, zout en peper en/of wat je verder nog lekker vindt. Vul hiermee de eiwitten en maal er wat chili over.

Kaassalami driehoekjes:
Kalkoensalami
Roomkaas
Zilveruitjes
Besmeer 4 à 5 plakjes kalkoensalami met roomkaas en leg de plakjes precies op elkaar.
Dek af met een plakje salami en snijd er 6 of 8 driehoekjes van. Leg er een zilveruitje of witte druif op en steek vast met een prikkertje.

Ragoutcups met garnalen:
Ragoutcups
Alfalfa
Garnalenknoflooksalade (Aldi)
Leg een plukje alfalfa in de cups en schep er garnalensalade op.

Ham-eirolletjes:
Rauwe peperham
Hardgekookte eieren
Mayonaise
Snij de eieren in 6 partjes. Leg op elk plakje ham een eipartje, smeer er een beetje mayonaise op, rol het op en zet het vast met een prikkertje.