Hoe zit het met mijn rechten wanneer ik niet goed verdoofd ben tijdens keizersnee?

Ik zou voor de derde keer keizersnee krijgen. De eerste twee keer ging erg goed. De derde keer kon de anesthesist de ader niet echt vinden etc toch deed ze maar na bijna een uur kon de keizersnee beginnen. Na de keizersnee zou ik meteen me laten steriliseren. Tijdens de operatie begon ik alles te voelen. De gynaecoloog zag dat en ronde af en zei ik ga je niet steriliseren want je voelt alles. Snel afgerond. Nu... Heb ik daar nog steeds moeite mee. Wat ksn ik er tegen doen, wat zijn mijn rechten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
Je vraagt wat je rechten zijn.
Ik begrijp deze vraag niet.
Uit je verhaal begrijp ik dat je graag gesteriliseerd wilt worden. Hiervoor kun je een afspraak maken met de gynaecoloog.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erna, ik weet dat ik een afspraak moet maken met de gynaecoloog. Ik zou twee vliegen in een doen. Keizersnee en sterilisatie. Door een fout, aan de pijnbestrijding... Heb ik onnodig moeten lijden tijdens de keizersnee. Daarnaast kon de sterilisatie niet doorgaan omdat de pijnbestrijding (bijna) uitgewerkt was. De pijn die je dan hebt in onbeschrijfelijk. Je voelt alles! Mes in je lichaam of het naaien ervan is echt pijnlijk!

Het beste antwoord

Bij een medische fout zijn de arts en het ziekenhuis aansprakelijk voor eventuele gevolgen hiervan. Hiervoor is wel van belang dat er voldoende causaal verband is tussen de fout en de gevolgen hiervan. Als de gevolgen toerekenbaar zijn aan een fout heeft u in principe recht op schadevergoeding in de vorm van smartengeld. Ik zou in eerste instantie een klacht indienen bij het ziekenhuis, mocht daar niks uit komen, dan is het raadzaam om langs te gaan bij een jurist.

Eventueel kunt u ook even het juridisch loket bellen en de zaak aan hen voorleggen, dit is gratis en zij hebben vast wel ervaring met dit soort gevallen. Zo kunt u de hoogte van het smartengeld inschatten en de beste manier kiezen om verder te gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Ik heb de indruk dat het gebeurde uit de vraag lange tijd geleden is. Is er een verjaringstermijn voor het indienen van zo'n klacht bij het ziekenhuis?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee het is recent
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een klacht indienen staat een ieder vrij, het kan zijn dat ziekenhuizen een bepaalde klachttermijn hanteren, maar de verjaringstermijn van een onrechtmatige daad is 20 jaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wavaria, kunt u mij een privebericht sturen? Lukt mij niet.
Erna55
9 jaar geleden
Het probleem is dat de sterilisatie niet heeft plaatsgevonden.
Oplossing: afspraak maken voor sterilisatie. Waarom de route naar klachtrecht of juridisch loket ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erna, de pijn wat ik tijdens de keizersnee moest ondergaan! Dat is onbeschrijfelijk !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je er blijvend letsel aan over gehouden? Dus dat je er nu nog steeds last van hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja Maarten heb er zeker last van
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lukt mij helaas ook niet om een privebericht te sturen via de telefoon. Ik zal het zo even vanaf mijn pc proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jaarlijks worden ongeveer 1500 patiënten in Nederlandse ziekenhuizen te vroeg wakker uit de narcose. Door de toegediende spierverslappers kunnen de patiënten niet reageren. Vooral vrouwen bij een keizersnede is een groep waar zich dit voordoet, aangezien de narcose, om medische redenen vaak minder diep is..