Met het fitness apparaat wat je naar 12 hoog moet brengen terwijl de lift kapot is...

(geintje)

Maar belangrijker dan welk fitness apparaat is meer belangrijk hoe je dat apparaat zo efficiënt mogelijk gebruikt.

Dus: je kunt op een goedkope hometrainer met een goed trainingsprogramma meer calorieën gebruiken dan op een hele dure crosstrainer met een slecht trainingsprogramma.

Verder moet je kiezen voor een apparaat wat je het meest prettige vindt om op te trainen. Vindt je het leuk om te fietsen, moet je dus geen loopband kopen, want als je het niet leuk genoeg vindt om te doen, blijft hij maar doelloos staan.

Ik persoonlijk zou voor een hometrainer gaan. Liever nog een loopband, maar die vraagt veel meer ruimte.

Maar in de sportschool maakt het niet uit. Ze staan er allemaal. Maar als je bijvoorbeeld een uur wilt gaan trainen, zou ik er eerder voor kiezen om elk apparaat 20 minuten te gebruiken, dan dat ik 60 minuten op 1 apparaat zou moeten staan/zitten.

Afwisseling is heel gunstig om je spieren te laten schrikken, en maakt het ook leuker om het vol te houden.
Als je immers thuis zit met de gedachte, van bah, dadelijk een uur op die machine, dan ga je niet en verbrand je dus ook geen calorieën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik vind een lopende band wel werken, maar ik vind niks zo goed als een potje sparren. Zoek een vechtsport als Taekwondo. Bij het sparren gebruik je bijna al je spieren en is heel intensief dus je verbrand daarom ook veel calorieën.

Toegevoegd na 11 minuten:
Natuurlijk vraag je om een fitness apparaat, dus vind ik zelf zoals hierboven staat een loopband heel effectief
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ge gaat spinnen verbrand je de meeste calorieen

Toegevoegd na 2 minuten:
bij een 30 minuten spinnen verbruik je 470 cal
bij hard lopen 10km per uur haal je in 30 minuten 465 cal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een Cyclone Crosstrainer. Het is een oefening die het meest lijkt op langlaufen. Resultaat is dat je bovenlichaam belast en ook je gehele onderlichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat maakt niet veel uit. Als je je erg inspant, gebruik je veel calorieën. Je gaat je goed inspannen als je het fitnessen leuk vindt. Je moet dus een fitnessapparaat zoeken dat je leuk vindt. De meeste apparaten vervelen nogal snel. Daarom gaan mensen graag naar de sportschool. Ook zonder apparaten kun je veel calorieën verbranden door op te drukken of buikspieroefeningen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zeg de roeier.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo maar dat is saai joh, je roeit je eigen het apen zuur maar komt geen meter vooruit hihi
de step daar gebruik je 430 cal per uur