Clomid en de gevolgen?

ik heb jaren lang moeite gedaan voor zwangerschap, uiteindelijk 3 kinderen gekregen maar nu zelfs 20 jaar later nog veel klachten, weet iemand of dit te maken kan hebben met het veelgebruikte medicijn clomid?

klachten:opvliegers, maag- en buikklachten (pijn en opgeblazen gevoel) en gezichtsstoornissen (wazig zien, lichtflikkeringen en gekleurde vlekken zien),misselijkheid of braken, toegenomen nerveuze spanning, depressie, vermoeidheid, een draaierig gevoel of licht in het hoofd, slapeloosheid, hoofdpijn, pijn in de borst, hevige menstruatie, een bloeding tijdens de menstruele cyclus, gewichtsafname, en toegenomen drang om te plassen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet geen antwoord op je vraag, maar het gevoel in je hoofd doet me denken aan te lage bloeddruk, en de buikklachten kunnen komen door verkeerde voedingsgewoonten, en de genoemde spanning, kan dat nog een duwtje in de verkeerde richting geven. Heb jij je wel eens laten testen op voedselallergie? Hoop voor je dat er veel goede antwoorden op je vraag zullen verschijnen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat hoop ik ook want na zoveel jaren ben ik het meer dan zat!
ik heb ernstige hoge bloeddruk , lekkerde hartkleppen en een prikkelbaar darm sydroom..dat ben ik ondertussen wel wijzer geworden ...niet dat dat een oplossing heeft gegeven maar enkel om aan te geven dat ik de hele molen van het ziekehuis ondertussen wel gehad heb.
ik heb geen voedselallergie.

Het beste antwoord

Mijn vrouw heeft 30 jaar geleden Clomid gebruikt, de bijwerkingen waren dusdanig heftig dat ze er om die reden mee gestopt is.
Ze heeft het niet lang gebruikt, ik schat ongeveer 3 maanden tot 1/2 jaar.
Deze verschijnselen kwamen deels met de beschreven bijwerkingen overeen.
Toen ze gestopt is hebben we ongeveer een jaar nadien een gezonde zoon gekregen, na 18 maanden volgde de tweede zoon.
Beiden zijn kerngezond en inmiddels volwassen.
Helaas moeten we dus bevestigen dat de verschijnselen
die genoemd werden als mogelijke bijwerkingen van clomid
ook door ons waargenomen zijn.
Na het stoppen met clomid waren ook deze verschijnselen vrij spoedig verdwenen.
Vooral het opgeblazen gevoel was prominent aanwezig.
Mijn vrouw volelde zich niet meer "zichzelf" wat door de beschreven bijwerkingen veroorzaakt werd.
We vinden het vreselijk naar voor je dat je nu nog steeds door deze nare bijwerkingen geplaagd wordt.
Ons is niet bekend of daar wat tegen te doen is.
Wel is ons destijds medegedeeld dat met name de lever
heftig reageren kan op clomid, misschien is dat een bruikbare aanwijzing.
We wensen je heel veel sterkte en hopen dat je snel van deze nawerkingen bevrijd kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Oei, dit is nogal wat! Deze klachten kunnen met zoveel dingen te maken hebben. Heel veel klachten komen ook bij diabetes voor. Ook bij een candida infectie in de darmen zie je veel van deze klachten.

Of dit in relatie staat met het gebruik van Clomid is hier op GV lastig te zeggen. Ik kan je maar een ding adviseren en dat is dat je dit met je huisarts bespreekt. De klachten zijn nogal heftig en vergt professionele aanpak!

Sterkte!