Hoe lang na een ongeluk kun je nog last hebben van je enkelbanden wanneer die gescheurd zijn geweest?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (4)

Mijn partner heeft ruim 16 kaap geleden haar enkelbanden gescheurd, en heeft er soms nog last van. Het blijft immers een zwakke plek.

Toegevoegd na 1 minuut:
Eh, kaap moet jaar zijn. Ik antwoord per telefoon..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn enkelbanden 6 a 7 jaar geleden gescheurd.
En nog altijd is het een zwakke plek.
Vooral wanneer ik snel een sprintje trek om de tram te halen en mijn spieren nog koud zijn.
En omdat het een zwakkere plek is, kan ik nogal snel door me enkel zwikken.
Maar dat is op dit moment nog het ergste.

Ongeveer 2 jaar nadat ik ze gescheurd had, waren de meeste klachten wel verdwenen.
En langzaam heb ik het gevoel dat mijn enkel steeds sterker word. En dus ook minder zwikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de plek waar je je enkelband gescheurd hebt, wordt littekenweefsel gevormd - en dat is helaas niet elastisch, dus het wordt nooit meer zo, als vóór je de band gescheurd hebt.
De spieren eromheen kan je sterker maken, zodat daardoor het gewricht goed functioneert, en , zoals hierboven beschreven, je niet te vaak 'zwikt' bij het sporten/bewegen.
Vraag je fysiotherapeut om gerichte spieroefeningen, zodat je die spieren rondom het snelste sterker kan maken en houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb geen therapie meer,wel een plusje
heeeeel erg lang, ik heb mijn enkelband gescheurd toen ik 15 jaar was, ben er nu 51, en nog steeds heb ik er last van en is de enkel zwak,
maar tegen woordig kunnen ze er veel meer aan doen dan toen ik jong was,
wens je sterkte, het doet ongelovelijk veel pijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel!pijn valt me wel mee.
maar tjonge jonge,25 jaar en nog steeds niet 100 %
dan mag ik niet klagen na anderhalf jaar!