Kan je een aandoening hebben, waar jijzelf en anderen niks van weten?

Dus dat je iets hebt, maar niemand het ooit gemerkt heeft? Misschien omdat je het bijvoorbeeld nooit laat merken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (12)

Ja, absoluut. Een voorbeeld is bijvoorbeeld trombose. Je hoeft hier niets van te merken, tot het te laat is..
Zo zijn er nog meer van de sluipende ziektes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja een te hoog cholesterol is zoiets, bij mijn man in de familie komt de erfelijke voor en het risico op een vroege hartkwaal krijg je dan al bij je geboorte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, een belangrijk voorbeeld is de aandoening 'osteoporose'. In de volksmond wordt dit botontkalking genoemd. Hele massa's Nederlanders lopen hiermee rond terwijl ze er zelf geen weet van hebben. Zo zal 1 op de 2 vrouwen en 1 op de 5 mannen na hun vijftigste tenminste 1 botbreuk ten gevolge van osteoporose oplopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut ja! Mijn zus kwam er na een algemeen bloedonderzoek achter dat ze nog maar 30% nierfunctie had,ze heeft daar dus jaren mee rondgelopen,niet wetende dat ze nierpatiente was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
absoluut!
een vriend van me blijkt het syndroom van kleinefelt te hebben.
hier heeft hij nooit van geweten.
Rieneke1
14 jaar geleden
Natuurlijk!!! De meeste mensen die kanker hebben, komen ze meestal te laat achter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist veel ziektes,plots kreeg ik niersteen,nooit iets gehad,van de één op de andere dag enorme pijn

wees blij met je gezondheid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel veel vormen van kanker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, Bonny st. Claire heeft een IQ van 25. Niemand had dat in de gaten tot dat zij getest werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zus is geboren met een halve heupkom. Hier zijn ze pas heel laat achter gekomen. Nu heeft ze een nieuwe heup en gaat het lopen weer beter.
Door die aandoening ging ze op een gegeven ogenblik anders lopen met knie en rugklachten tot gevolg. Dus zo zijn ze er eigenlijk achter gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel zeker. Je kunt een "verborgen " hartaandoening in de prikkelgeleiding hebben zoals verlengde QT syndroom. Vaak is deze hartaandoening onherkenbaar . Maar personen vallen spontaan dood neer door acute hartdood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker, bepaalde fysieke aandoeningen ontdekt men pas vrij laat.
Maar je kan ook psychische aandoeningen hebben, zonder dat mensen en jijzelf dat weten. Het komt regelmatig voor dat iemand bijvoorbeeld een lichte vorm van autisme of ADD heeft, en wel daardoor problemen tegenkomt, maar niemand doorheeft waar het door komt. Dat mensen denken dat iemand onhandig, lui of niet sociaal is, terwijl dit helemaal niet het geval is.