Train je je spieren ook als je op het moment dat je de oefening doet, geen gevoel hebt in de spier?

Als ik bij krachttraining een oefening doe voor die voor de triceps en borst bedoeld zijn, hoe kan het dan dat ik geen gevoel heb bij de oefening in de borst?

Ik ben net begonnen met krachttraining. De oefening is zeer straight-forward en makkelijk, je kan het praktisch niet verkeerd doen. Als ik de oefening doe voel ik wel de "pijn" (kan je moeilijk pijn noemen) in m'n triceps, wat er op duidt dat m'n triceps getraint worden. Maar hoe komt het dat ik niets voel aan m'n borstspieren?
Het apparaat waaraan ik de oefening doe is er één voor de triceps en borst samen, ik voel echter enkel m'n triceps als ik de oefening doe..

Is dit compleet normaal, zijn mijn borstspieren misschien te weinig getraint ofzo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Schijnbaar overstemt de pijn in je triceps die van je pectoralis major (grote borstspieren)
maar het kan ook zijn dat voor deze spieren de oefeningen te licht zijn waardoor er geen verzuring optreedt en er dus geen pijnsensatie is.